مدیر پیشگیری سازمان رفاه شهرداری تهران:

وظیفه شهرداری در حمایت از "کودکان کار" ، تامین زیرساخت ها است

مدیر پیشگیری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگاه های مختلف مسئولیت های ویژه ای دارند و وظیفه شهرداری تامین زیرساخت ها و تجهیز آنها برای سازمان های مردم نهاد و دولتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسن غلامی مدیر پیشگیری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در گردهمایی یک روز بدون کار برای کودکان کار اظهار کرد:12 ژوئن مصادف با روز مقابله با کار کودک است و به همین مناسبت امسال سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با همکاری 25 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه کودک از 20 تا 24 خردادماه برنامه هایی را در قالب کاروان دوستداران کودک، ایستگاه های اطلاع رسانی و آگاهی سازی عمومی در خصوص حقوق کودکان و نشست تخصصی با موضوع شاخص های حذف کار کودک و راهکارهای آن تشکیل می دهد.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را حذف کار این کودکان برشمرد و گفت: گردهمایی کودکان کار و خیابان با حضور 3 هزار کودک کار و خیابان و با همکاری شهرداری منطقه 12 برگزار شد.

به گفته مدیر پیشگیری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، کودک نباید در خیابان یا کارگاه کار کند و حق اوست که درس بخواند، اما این یک آرمان و آرزو است. ما باید به سمتی برویم که بتوانیم آسیب ها را کاهش دهیم.

غلامی در ادامه تصریح کرد: در طول سال به مناسبت های مختلف جشن ها و برنامه هایی را تدارک می بینیم تا موضوع کار کودک را برجسته ساخته و این موضوع را آسیبی اجتماعی نشان دهیم.

وی با بیان اینکه آمار کودکان کار و خیابان در کشور در مقایسه با سایر کشورها دیگر پایین تر است، اضافه کرد: یکی از استراتژی های ما در برنامه ها این است، که کار به مردم سپرده شود تا با همکاری مردم از بار آسیب های اجتماعی کم شود.

مدیر پیشگیری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی کار کودک یک واقعیت است. تحت این شرایط، کودک باید کاری انجام دهد که متناسب با اقتضائات سنی او باشد و در عین حال به درآمد زایی خانواده کمک کند. مهم تر از همه آن که کار نباید مانع از تحصیل و آموزش مهارت های زندگی شود.

غلامی در ادامه گفت: در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگاه های مختلف مسئولیت های ویژه ای دارند. وظیفه شهرداری نیز در این مورد مربوط به تامین زیرساخت ها و تجهیز آن ها برای سازمان های مردم نهاد و دولتی است.

وی در خصوص اینکه سازمان رفاه در سال های گذشته و سال 93 امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار 13 سازمان مردم نهاد قرار داده است، افزود: در حال حاضر، این اماکن با نام مراکز پرتو فعالیت می کنند و در حوزه پیشگیری، خدمات روانشناختی و توانمندسازی خدمات ارائه می دهند.

مدیر پیشگیری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کودکان کار نان آوران کوچک خانواده هستند، عنوان کرد: سعی می کنیم در مراکز پرتو مهارت هایی به کودکان آموزش دهیم که در بزرگسالی منبع درآمدی برای آن ها باشد.

غلامی در خصوص حضور کودکان افغان در گردهمایی یک روز بدون کار برای کودکان کار و خیابان بیان کرد: حدود 80 درصد کودکان کار و خیابان تهران، کودکان افغان هستند، که ما آموزش به این کودکان را ملزم می دانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار