اصفهان؛

فعالیت بیش از 12 هزار شورای حل اختلاف در کشور

معاون قوه قضائیه و ریاست مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: بیش از 12 هزار شورای حل اختلاف در کشور فعالیت می کنند که در کاهش زمان دادرسی و صلح و سازش در جامعه موثر اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،‏‌ حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی احمدی میانجی در همایش روئسای دادگستری ها و  قضات بازرس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان اظهارکرد: قوه قضاییه سالیانه با رشد 20 درصدی پرونده نسبت به سال قبل روبرو است.
وی افزود: کمبود نیرو برای امر قضاوت در دستگاه قضا و افزایش ورودی های پرونده ها سبب افزایش مشکلاتی در دادرسی مانند وقت و زمان بررسی پرونده ها می شود که شوراهای حل اختلاف در رفع بخشی این مشکل و خدمت به مردم موثر بوده اند.
معاون قوه قضائیه و ریاست مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور ادامه داد: باید تعداد قضات دستگاه قضایی در کل کشور از 9 قاضی به 18 نفر قاضی برسد تا اینکه مشکل کمبود تعداد قاضی رفع شود.
 وی به ارزش و قداست کار در شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و افزود: بی شک اجر و پاداش اصلاح بین امور مردم با پاداش و دستمزدهای دنیوی قابل مقایسه نیست و فقط اجر اخروی پروردگار متعال می تواند این زحمات را جبران نماید.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات موجود در شوراهای حل اختلاف رصد می شود و به همه مشکلات اشنا هستیم.
وی ادامه داد:  اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف از  شهریور ماه نقش موثری در خدمت رسانی به اعضای این نهاد مردمی و افزایش فعالیت های آن ها دارد.
وی اضافه کرد: 20 درصد از  سهمیه استخدامی های دادگستری به اعضای شوراهای حل اختلاف اختصاص داده شده و همچنین حق الزحه حداقلی برای پاسخ به تلاش های بی شائبه آن ها پیش بینی شده است. 


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.