معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان:

30 درصد سیاست‌های ابلاغی سلامت، بحث‌های آموزشی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در خصوص بندهای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: تقریبا یک سوم بندها با آموزش در حوزه سلامت است.

محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص بندهای سیاست ابلاغی سلامت اظهار کرد:  در سیاست‌های کلان حوزه سلامت که از جانب مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده، 30 درصد بحث‌ها مرتبط با آموزش است.

وی گفت: 2 بند از این سیاستگذاری کلان، ارتباط مستقیم با حیطه آموزش دارد و 2 بند هم به نوعی مرتبط با بخش آموزش است.

وی در خصوص برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در راستای سیاست‌های ابلاغی در بخش آموزش گفت: برنامه‌هایی در بخش آموزشهای حرفه‌ای پزشکی، اخلاق پزشکی و برنامه‌هایی هم برای گسترش آموزش پزشکی و همچنین ارزیابی این بخش در دست داریم.

لاریجانی با بیان اینکه حدود 2-3 سال است، جلسات شورای عالی اخلاق پزشکی تشکیل نشده است، خبر داد: در اوایل ماه مبارک رمضان جلسات شورای عالی اخلاق پزشکی شروع می‌شود و برنامه‌هایی داریم که در جلسات این شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در مورد موضوع برنامه‌هایی که قرار است در جلسات شورای عالی اخلاق پزشکی بررسی شود، گفت: برنامه‌های خدماتی مختلفی است و محوریت این برنامه‌ها در حیطه آموزش و اخلاق پزشکی است. ضمن اینکه مسئولیت‌های این شورا عام می‌باشد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار