عضو هیئت مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تولید ماشین‌ دیالیز تا سال آینده در کشور

عضو هیئت مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران با اشاره به تولید ماشین دیالیز تا سال‌ ‌آینده گفت: 3 درصد بیماران دیالیزی، دیالیز خونی انجام می‌دهند.

ناصر طبخی، عضو هیئت مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز تولید اسمبرنیک اظهار کرد: تا سال‌‌ آینده، ماشین دیالیز را در کشور تولید می‌کنیم این مسئله می‌تواند قدم بزرگی در جهت تولید ماشین دیالیز باشد با توجه به اینکه سیاست دولت افزایش تولید ناخالص ملی و جلوگیری از واردات است تولید ماشین دیالیز به حمایت سازمان‌ها و نهادهای دولتی مانند وزارت صنایع‌، بهداشت و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت نیاز دارد. 

وی افزود: نیاز به حمایت از تولید ماشین‌های دیالیز، حمایت مالی نیست بلکه می‌توان با استفاده از سیاست گذاری در عرصه کاهش تعرفه تولید و افزایش تعرفه واردات این حمایت‌ها را انجام داد. 

عضو هیئت مدیره کنسرسیوم دیالیز ایران ادامه داد: تعداد بیماران دیالیز به 26 هزار نفر رسیده است که 3 درصد آنها دیالیز خونی هستند همچنین 47 درصد آنها پیوند کلیه انجام داده‌اند. 

طبخی با اشاره به نیاز سالیانه به 4 میلیون دیالیز در کشور تصریح کرد: در زمینه تولید محصولات مورد نیاز دیالیز از قبل خودکفا بودیم و هم‌اکنون نیز ظرفیت تولید محصولات دیالیز بیش از نیاز کشور شده است هم‌اکنون با 10 میلیون یورو و صادرات به کشورهای مختلف مواجه هستیم و هم‌اکنون می‌توان ادعا کرد که نیازی به واردات محصولات دیالیز نداریم. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار