کت و شلوار تنها استاندارد برای پوشاک مردانه

یک طراح لباس گفت: طراحی با صنعت پیوند نخورده و ما طراحی لباس برای نوجوانان و مردان نداریم.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از مهر ؛ تنها استانداردی که برای پوشاک مردانه وجود دارد، کت و شلوار است که باید روی یقه و برش آن کار شود.

این طراح مد و لباس ادامه داد: ما برای گروه‌های سنی خاص هم طراحی ویژه نداریم. مینو کریم‌نیا، استاد دانشگاه و طراح مد و لباس در گفتگو با خبرنگار مهر به ضرورت ارتباط میان تولیدکنندگان و طراحان اشاره و بیان کرد: بیشتر تولیدکننده‌ها، مرد هستند و انها هستند که به سلیقه زنان ایرانی و نوع لباس پوشیدن‌شان جهت می‌دهند. درحالی‌که خود زنان بهتر می‌دانند چه بپوشند و هر لباسی مناسب کدام زمان و مکان است. از این‌رو ارتباط میان این دو ضروری است.

به گفته این پژوهشگر حوزه مد و لباس، مشکل اساسی ما این است که ارتباطی بین صنعت و هنر طراحی وجود ندارد و طراحان ما به راحتی نمی‌توانند وارد بازار کار شوند  و دیدگاه طراح و تولیدکننده با هم یکی و همسو نیست. به این معنی که تولیدکنندگان، تنها به فروش بیشتر و تولید ارزان‌تر فکر می‌کنند و طراحان به تناسب و زیبایی فکر می‌کنند و خوب است که این دو هم‌راستا شوند.

کریم‌نیا معتقد است مردم با طرح‌های مختلف آشنا نیستند و حتی تعداد زیادی از کسانی که به مزون می‌روند هم طرح‌های مختلف و تناسب هر لباس با محیط را نمی‌دانند از مزون خرید می‌کنند تا بگویند از فلان‌جا لباس گرفته‌اند. از سوی دیگر، همه مزون‌داران، طراح لباس نیستند و ریزه‌کاری‌ها را نمی‌شناسند.

او در پاسخ به این‌که چرا طرح‌هایی که در مزون‌ها ارائه می‌شود به تولید انبوه نمی‌رسد گفت: مزون‌ها، مشتری‌خای خاص خود رادارند و تولیدشان کم است. به همین دلیل، قیمت‌هاشان بالاتر است شاید اگر این طرح‌ها به تولید انبوه برسد، آن مشتری‌ها از دست برود چون این دسته مخاطبان، خواهان طرح‌ها و لباس‌های خاص‌ترند و دلشان نمی‌خواهد لباسی که می‌پوشند را برتن هرکس ببینند.

کریم‌نیا با اشاره به این‌که ما برای آقایان و نوجوانان طراحی لباس نداریم گفت: در تمام این سال‌ها استانداردی که برای لباس آقایان وجود داشته کت و شلوار بوده است و ما هیچ طراحی خاصی برای پوشاک مردانه نداریم. امروز به نظر می‌رسد باید روی یقه و برش کت و شلوارها بیشتر کار کنیم.

این طراح مد و لباس ادامه داد: ما برای گروه‌های سنی خاص هم طراحی ویژه نداریم. برای مثال، زمانی قرار بود برای نوجوانان لباس خاص طراحی کنیم اما هنوز چنین چیزی معنا پیدا نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار