نگرانی دمپسی از تشدید دخالت نظامی آمریکا در جنگ علیه داعش

فرمانده سپاه مشترک ارتش آمریکا نسبت به افزایش دخالت‌های نظامی این کشور در جنگ با داعش ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشییتدپرس؛ ژنرال "مارتین دمپسی،" فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا نسبت به توانایی عراق برای مبارزه با تروریستهای داعش ابراز تردید کرد؛ اما نگرانی خود را نیز از افزایش دخالت نظامی آمریکا در این مورد مخفی نکرد. مشاور ارشد نظامی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد: شرایط کنونی در عراق، اعزام نیروهای آمریکایی به این کشور را توجیه می‌کند؛ اما بهتر است کمی صبر کنیم و از اقدامات شتاب‌زده بپرهیزیم.

ژنرال "دمپسی" در ادامه افزود: به نیروهای عراقی فرصت بیشتری بدهید تا اختلافات داخلی‌شان را حل کنند و در میدان نبرد این کشور بجنگند. موفقیت نیروهای عراقی در بیرون راندن داعش از مناطق تحت تسلط تروریستها، از تشدید دخالت‌های نظامی کارسازتر خواهد بود و این موضوع با اتحاد و انسجام داخلی در این کشور محقق می‌شود. امیدواریم این طرح از جانب کشورهای همسایه عراق نیز حمایت شود.

وی در ادامه افزود: اگر بنا باشد آمریکا عملیات نظامی علیه داعش را در دست بگیرد، طبیعتا مجبور هستیم مسئولیت تمامی اقدامات نظامی در عراق را برعهده بگیریم و با توجه به برخی محدودیت‌های زمانی و مالی ترجیح خواهیم داد در بازه زمانی کوتاهتری این کار را به اتمام برسانیم. این موضوع هزینه‌هایی برای مردان و زنان جوان ما در لباس فرم نظامی به دنبال دارد. بعید می‌دانم به این شکل شکست داعش پایدار باقی بماند. ممکن است موفق شویم تروریستهای داعش را برای مدتی سرکوب کنیم؛ اما دو سال بعد یک گروه دیگر با نام و ایدئولوژی جدید شکل می‌گیرد. به همین دلیل است که معتقد هستم پیروزی بر داعش باید بوسیله نیروهای عراقی حاصل شود.کشورهای عضو در ائتلاف نظامی آمریکا می‌توانند نقش موثری در این باره ایفا کنند. این یک فرضیه بنیادی است و اگر به نتیجه مطلوب نرسید سراغ طرح "ب" می‌رویم.

گروه تروریستی داعش همزمان با بروز بحران داخلی در سوریه و با تجهیز نظامی آمریکا شکل گرفت. اعضای این گروه به سرعت فعالیت‌های تروریستی خود را گسترش دادند و علاوه بر سوریه به خاک عراق نیز نفوذ کردند. جنایات داعش به حدی عمیق و گسترده شده است که آمریکا و دیگر متحدان این کشور نیز توان مقابله با این گروه را ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار