وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد؛

بهره مندی بیش از ۹ میلیون نفر از خدمات اینترنتی در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در اراک گفت: در حال حاضر بیش از ۹ میلیون نفر در ایران از خدمات اینترنتی بهره مند هستند که ۶ میلیون نفر از این تعداد کاربر در دولت یازدهم افزوده شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اراک؛ واعظی افزود: در سال گذشته بیش از ۸ هزار روستا در نقاط مختلف ایران از خدمات اینترنتی بهره مند شدند و ۲۵ هزار روستا نیز تا پایان سال جاری می توانند از خدمات اینترنت بهره مند شوند.

وی گفت: پیش از فعالیت دولت یازدهم تنها ۲۰۰ هزار نفر امکان استفاده از خدمات اینترنتی تلفن همراه را داشتند اما امروز بیش از ۱۱ میلیون نفر در نقاط مختلف کشور از این خدمات بهره مند هستند.

وی افزود: ظرفیت انتقال خطوط بین شبکه ای از آغاز فعالیت دولت یازدهم دو برابر شده است به طوری که اروپا و آسیا را به هم وصل می کند و این ظرفیت در سال گذشته ۲۱۳ درصد افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: امروز باید ICT زیربنای توسعه هر کشور قرار گیرد تا زمینه توانمند سازی بخش های دیگر جامعه و کسب و کارفراهم شود.

‌واعظی افزود: با تلاش های انجام شده پهنای باند اینترنت که در ابتدای کار دولت برابر با ۷۰۰ مگابایت بر ثانیه بود به دو هزارو ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است.

گفتنی است حضور در همایش امتداد امید مهمترین برنامه سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به اراک است.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.