قم ؛

پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به علمای اتحادیه اروپا و تئولوگ های شیعه

پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت چهارمین اجلاس علما و تئولوگ‌های شیعه در قلب اروپا با محوریت صلح و دوستی جهانی بر پایه قرآن و عدل اسلامی.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران قم؛ ایشان با بیان اینکه صلح و امنیت یکی از حیاتی ترین موارد برای جهان و جامعه بزرگ جهانی است  قرآن مجید را مایه خیر و صلح مطلق اعلام کردند « وَ الصُّلحُ خَیرٌ » که به همه پیروان خود توصیه مینماید که همه ادیان از هر دین و مذهبی  دست صلح و دوستی به سوی شما گشودند  دست آنها را بفشارید و به ندای آنها پاسخ دهید.

 ایشان با اعلام تبریک به مناسبت برپایی چنین اجلاسی که با حضور اندیشمندان و فرهیختگان  اروپایی به بررسی یکی از مسائل سرنوشت ساز جهان بشریت که سعی در تلاش  و مهار طوفان جهانی  جنگ و آشوب دارد در ایجاد گام موثر و تاثیر گذار درجهت صلح را یک حرکت بسیار بزرگ و جهانی دانستند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اجلاس در زمانی تشکیل شده که در بسیاری از کشورهای جهان جنگ و کشتار بیدار مینماید و آتش جنگ جهان را در خود بلعیده و همین موضوع بهترین دلیل و ضرورت در جهت ایجاد این اتحاد و همدلی جهانی است.

وی با بیان اینکه در اسلام صلح و امنیت همچون آب که مایه حیات است برای جامعه جهانی لازم شمرده و قرآن مجید صلح را خیر مطلق شمرده است.

ایشان با بیان اینکه هر کس دست صلح و دوستی به سوی شما گشود از هر دین و مذهبی که باشد دست او را بفشارید « وَ لَاتَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَى إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِناً »  که در قرآن به آن برای همه جهانیان توصیه شده است و در جائی دیگر در قرآن در سوره مبارکه ممتحنه تاکید میفرماید که خداوند شما را نهی نمیکند و میفرماید نسبت به کسانی که با شما سرجنگ ندارد به آنها نیکی نموده و عدالت را در حق آنها رعایت نمایید«لا يَنْهَاكُمْ اللَّهُ عَنْ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَ لَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ»

 این مرجع عالی قدر شیعه فرمودند وظیفه همه مسلمانان جهان  ایجاد امنیت و صلح پایدار جهانی است و همه ما هرچه در توان داریم باید بکار گیریم و کوشش نماییم  تا این آتش جنگ و خونریزی را مهار نموده و خاموش نماییم.

ایشان با بیان وحشیگریهای گروه تروریستی و خون خوار داعش و نظیر آنها که نام دولت اسلامی بر خود نهاده اند اعلام کردند که اینها مسلمان نیستند و هیچ یک از مسلمانان آنان را مسلمان نمیشمارند همانگونه که ما آنها را از اسلام کاملا بیگانه میشماریم.

در پایان ایشان کمک دولتهای به ظاهر متمدن در جهت حفظ منافعشان به  حمایت از این گروه خون خوار  را که به کشتار وحشیانه مسلمانان مشغولند  را محکوم  و فرمودند  این وحشیان به سراغشان خواهند آمد و فردا نوبت خود آنهاست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.