صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 25 خرداد 1394

خشونت در محل کار و راز پنهان در دل شیشه‌ای از موضوعاتی است که روزنامه‌های کشور در صفحات اجتماعی خود پیگیر شدند.

پیشخوان اجتماعی 25 خرداد 1394به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان خشونت در محل کار، نگاهی به وضعیت برخی از افراد در محیط‌های کار و به کار بردن برخی الفاظ نامناسب پرداخته و می‌نویسد: خشونت شامل انواع تهدید، تحقیر، آزاد و اهانت به دیگران است. دنیا کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که هنگام جروبحث‌های داغ جملات ناخوشایند و تهدید آمیزی به زبان نیاورد؛ سخنانی که فرد قصد ندارد عملی کند.

این روزنامه در ادامه به مطالبی همچون خشونت در محل کار، ایمنی در محل کار، تعیین سیاست‌های برقراری امنیت در محل کار، رفتارهای خشن افراد در محل کارشان، گسترش معضل خشونت در محیط کار، خشونت کلامی، خشونت فیزیکی، روش‌های پیشگیری از خشونت و... اشاره می‌کند.

بهارستان به جنگل رای نداد، ثبت اثر انگشت برای صدور سند، برنامه شهرداری برای تحویل متکدیان به دستگاه قضا، سطح آب دریاچه ارومیه 6 سانتی متر پایین آمد، شناسایی 300 سایت غیر مجاز همسریابی، نزاع تهرانی‌ها در 2 ماه، 16 هزار فقره، از موضوعاتی دیگری است که روزنامه جام جم در صفحات اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را ورق بزنیم، به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که به خبر راز پنهان قاتل شیشه‌ای پرداخته است. ماجرا از این قرار است که روز 13 اردیبهشت ماه سال جاری زن سیاه پوشی در حالیکه چهره‌ای آشفته داشت، در دادسرای امور جنایی تهران پرده از قتل شوهرش برداشت. این در حالی است که سعید 38 ساله از روز 28 فروردین ماه برای تعمیر موتورش خانه را ترک کرد و دیگر برنگشت.

با پیگیری‌های پلیس مشخص شد که سعید با مرد غریبه‌ای درگیر شده و پس از اصابت ضربه چاقو به شکم وی، در بیمارستان کشته شده است. مرد ضارب به دست بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران و اداره 10 پلیس آگاهی، شناسایی و دستگیر شد.

آخرین امید سپیده در پیچ و خم قضایی، آسیب‌های مهمانی‌های جوانان، بخشش بزرگ برای قاتل نزاع خیابانی، پایان زورگیری‌های 4 تبهکار شب رو، و سرنوشت تلخ زن بیمار در جراحی سقط جنین، از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری است که در صفحه شهری امروز خود به موضوع "مصلی تهران هنوز برای کشور قابل افتخار نیست" پرداخته و در این باره می‌خوانیم: مصلی امام خمینی تهران پس از گذشت دو دهه از آغاز ساخت، پیشرفت عمرانی کمی داشته است، طرحی که قرار بود اعتبار معماری ایرانی – اسلامی باشد و مجموعه ماندگار در دل تهران شود، به طوریکه در 20 سال گذشته کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در ادامه روزنامه نگار به مطالبی همچون اعلام آمادگی شهرداری تهران برای ساخت مصلی تهران در سال 93، واگذار نشدن طرح عمرانی مصلی تهران به شهرداری تهران، وضعیت مصلی تهران از سال 74 تا 84، واگذار شدن مصلی تهران به وزارت مسکن و شهرسازی در سال 85، وعده تکمیل طرح عمرانی مصلی تهران تا سال 90 در دولت دهم و... اشاره می‌کند.

تلاش شورای اسلامی شهر تهران برای ممنوعیت ورود موتور سیکلت به اودلاجان، هماهنگی با دادستان برای برخورد ویژه با زمین خواری، تجهیز خط 7 تندرو به دستگاه کارت‌خوان، و اجرای طرح ضیافت در میادین میوه و تره بار، از موضوعات دیگری است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی می‌کند.

از خبرهای شهر تهران، سری به روزنامه هفت صبح می‌زنیم که در صفحه پرونده روز خود به موضوع "تورهای لحظه آخری، پر!" پرداخته و می‌نویسد: آژانس‌های مسافرتی در پاسخگویی باید یک چارچوب داشته باشد. زمانی که آژانسی تور لحظه آخرش را به عنوان مثال از 100 هزار تومان به 40 هزار تومان کاهش می‌دهد و آن را در زمان برپایی‌اش لغو می‌کند، بدون اینکه پاسخی به مسافران دهد، باید شرایطی وجود داشته باشد که مسافر بتواند حق خود را در این زمینه بگیرد و علت را جویا شود. این در حالی است که هم اکنون بهانه‌های آژانس‌های مسافرتی برای بسیاری از مسافران قانع کننده نیست.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون وضعیت تورهای آژانس‌های مسافرتی، کلاه برداری برخی از آژانس‌های مسافرتی، راه اندازی سایت‌های لحظه آخری کار، تعلیق یک ماه لحظه آخری‌ها، و... اشاره می‌کند.

این روزنامه در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری و زیر آسمان شهر خود، موضوعات زعفران به پسته تبدیل شد! 62 درصد از خریداران اپل واچ آن را به دیگران توصیه نمی‌کنند، نیو پیکان 14 میلیونی واقعیت دارد؟، اشاره می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار