سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران:

اقدامات زیباسازی منجر به تغییر سیمای مساجد تهران خواهدشد

قائم مقام مدیر کل و سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران با اشاره به انتخاب 110 مسجد برای حذف زوائد بصری و پیرایش و ساماندهی گفت: در یک برنامه جامع و طی توافق نامه ای که با سازمان زیباسازی امضا شده است، امیدواریم تغییر قابل توجهی به لحاظ زیباسازی، پیرایش، حذف زوائد بصری، اصلاح سیما، نورپردازی جداره ها و جانمایی مناسب مبلمان در مساجد رخ دهد.

به گزارش  حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،جواد گلی با اشاره به اینکه زیباسازی در سالهای اخیر با توجه به فعالیت های خود نقش بسزایی در بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی تهران داشته است، افزود: اصلاح و بهبود فضاهای فرهنگی و اجتماعی شهر تهران از جمله کارهای صورت گرفته از سوی این سازمان است.

گلی با تاکید براینکه در میان فعالیت های صورت گرفته از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران توجه به ساختمان ها و ابنیه فرهنگی قابل تقدیر است، ادامه داد: مساجد به عنوان یکی از اصلی ترین فضاهای اجتماعی، فرهنگی و دینی در شهرهای که مبتنی بر تمدن اسلامی هستند به شمار می رود و توجه مدیریت شهری برای بهبود وضعیت آنها نشان دهنده درک حساسیت و نقش آنها در فضاهای فرهنگی است.

 او در این مورد به فعالیت های شهر استانبول در بهبود سیما و منظر مساجد و بالابردن کیفیت های فرهنگی این فضاها اشاره کرده و گفت: فعالیت های لازم برای بهبود شرایط مساجد از دو جهت تغییر در سیما و منظر بنای آنها و از طرف دیگر بهبود کیفیت فعالیت ها و محتوا باید صورت گیرد.
به گفته قائم مقام مدیر کل و سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران برای رسیدن به این هدف باید از حمایت های شهرداری و مدیریت شهری که نگاه فرهنگی و اجتماعی به شهر و فعالیت های شهری دارد، استفاده کرد.

او با بیان اینکه  مساجد به عنوان قلب تپنده فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به شمار می روند، گفت: شهردار تهران با توجه به نگاه خود به شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی به مساجد توجه ویژه ای داشته است.

گلی با بیان اشاره به حمایت های بی دریغ سازمان زیباسازی شهر تهران در این زمینه ادامه داد: در این پروژه بنیاد معماری انقلاب اسلامی با بکارگیری متخصصین معماری و شهرسازی، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و جوانان فعالیت دارند که با نظارت سازمان زیباسازی در پیشبرد این پروژه همکاری خواهند داشت تا تصویری زیبا از مساجد به عنوان خانه خدا ارائه کرد و فضا را برای حضور همه اقشار جامعه جذاب و زیبا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار