حاجی‌دلیگانی مطرح کرد

درخواست‌های آموزش و پرورشی فانی در جلسه غیرعلنی مجلس

وزیر آموزش و پرورش نیز در غیرعلنی امروز تأکید کرد که دو چالش اساسی کمبود اعتبارات و فضای آموزشی در آموزش و پرورش وجود دارد، همچنین 25 درصد کارکنان دولت در آموزش و پرورش هستند اما آموزش و پرورش 25 درصد پرداخت اعتبارات به کارکنان دولت را در اختیار ندارد.

درخواست‌های آموزش و پرورشی فانی/ جلسه غیر علنی جمع بندی قابل توجهی نداشت«حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در تشریح نشست غیرعلنی امروز مجلس که با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ، گفت: جلسه غیر علنی امروز مجلس به منظور بررسی استیضاح فانی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و شخص وزیر مربوطه برگزار شد که بنده فکر می‌کنم جمع بندی قابل توجهی نداشت.

وی افزود: در ابتدای جلسه تعدادی از نمایندگان به هیئت‌رئیسه مجلس اعتراض داشتند که چرا حالا که طرح استیضاح وزیر در دستور کار قرار گرفته، باید جلسه غیرعلنی دائر شود.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: به گفته نوبخت در سال 91 اعتبارات آموزش و پرورش 12 هزار میلیارد تومان بوده است که در سال 94 این رقم به 24 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که در صورت پرداخت طلب معلمان، هزار و پنجاه میلیارد تومان را باید به 24 هزار میلیارد تومان اضافه کنیم، همچنین اگر دولت بخواهد نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند به هزاروسیصدوپنجاه میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

حاجی دلیگانی افزود: وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه تأکید کرد که دو چالش اساسی کمبود اعتبارات و فضای آموزشی در آموزش و پرورش وجود دارد، همچنین 25 درصد کارکنان دولت در آموزش و پرورش هستند اما آموزش و پرورش 25 درصد پرداخت اعتبارات به کارکنان دولت را در اختیار ندارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه در پایان خاطر نشان کرد: باید گفت که وزیر آموزش و پرورش در این جلسه تنها کمبودها را بیان کرد و خواستار تأمین اعتبارات بیشتر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار