اصفهان؛

آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان شرایط استقرار ایزو 17025 را دارد

اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این آزمایشگاه با تخصیص اعتبارات لازم و با کمی تغییرات فیزیکی شرایط مناسبی جهت استقرار ایزو 17025 را دارد .

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  جابری افزود: استاندارد ایزو 17025 شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون باید برآورده سازند تا بتوانند اثبات نمایند که یک سیستم مدیریت معتبر را بکار گرفته و برقرار نگه می دارند، و از نظر فنی صلاحیت دارند و نیز قادر به فراهم کردن نتایج فنی معتبر و مستند می باشند .

مدیر تضمین کیفیت مرکز ملی تشخیص آزمایشگاههای سازمان دامپزشکی کشور گفت:این استاندارد به طور کلی شامل دو بخش الزامات مدیریتی و فنی می باشد، که الزامات مدیریتی بر اساس عملکرد و اثر سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه ها تعریف می شوند و الزامات فنی در برگیرنده فاکتورهایی هستند که صحت و دقت آزمایشات و کالیبراسیون دستگاهها را تعیین می کنند.

جابری با اشاره به مزایای استقرار ایزو 17025 در آزمایشگاه ها از جمله افزایش اعتماد به نفس در نتایج آزمون ها و کالیبراسیون دستگاهها، نحوه عملکرد پرسنل،کنترل بهتر عملیات آزمایشگاهی، مدیریت کنترل کیفی، اعتماد به سیستم تضمین کیفیت و شایستگی فنی، صرفه جویی در زمان و پول اضافه کرد: آزمایشگاه این اداره کل نسبت به دیگر آزمایشگاههای این بخش در کشور از شرایط بسیار بهتری برای دریافت این ایزو برخوردار است.

موسوی، سرپرست اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان نیزبا اشاره به مصمم بودن مسئولین این اداره کل در استقرار ایزو 17025 در آزمایشگاه مرکزی، خواستار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تجهیز از سوی مدیران و مسئولین مربوطه در استان و سازمان دامپزشکی کشور شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.