کرمان؛

کمربند سبز کرمان در فاز اول به بهره برداری رسید

شهردار کرمان در مراسم افتتاح کمربند سبز کرمان گفت: مساحت این طرح 150 هکتار است و 17 هزار انواع درخت و درختچه در قالب سه طرح متنوع 200 متری در آن کاشته شده است وهر یک از کرمانیها می توانند بنام فرزندان وخودشان درختی دراین محدوده بکارند.

درخت کاری با نام کرمانیها وخارجیها در کمربند سبز/کمربند سبز کرمان در فاز اول به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، ابوالقاسم سیف الهی افزود: نامگذاری قطعات درختکاری و هر یک از بوستان های این کمربند سبز به نام شهرستان های استان به همراه نام قدیم آن شهرها در این طرح انجام شده است.

شهردار کرمان بیان کرد: همچنین قرار شده که بوستانی را با عنوان صلح و دوستی در نظر بگیریم تا افرادی که از کشورهای خارجی بویژه سفرا به کرمان می آیند در این بوستان درخت بکارند.

وی گفت: 8 ماه پیش که مبارزه جدی با حاشیه نشینی اتفاق افتاد برای توقف حاشیه نشینی سیاست کلی کمربند سبز مطرح شد که بعد از تخریب حاشیه ها برای جلوگیری از تداوم آن، این طرح را اجرا کنیم، 900 هکتار فضای سبز در شهر کرمان داریم که جنگل قائم 230 هکتار از آن را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با افزایش 150 هکتار این کمربند سبز به فضای سبز شهر کرمان برای هر نفر 3 مترمربع به سرانه فضای سبز اضافه می شود. در زمین های آزاد شده از تصرف در حاشیه شهر، شرایط را برای کاشت درخت فراهم کردیم و آنها را با هدایت آب های زیرسطحی که زیر پل ابوذر و باقدرت در عمق 6 متری به آب خورده بودیم آبیاری کردیم.

وی ادامه داد: دفتر بوستان شهرداری در این مکان مستقر است و در طول سال نهال های گلدانی آماده داریم تا مردم میهمانان، فرزندان و همسر خود را به اینجا بیاورند و به ازای هر نفر یک درخت به نام خود فرد و با لیبل شهرداری بکارند، این نهال با نام فرد کاشته و ثبت می شود و به عنوان یادگاری برای سال های سال باقی می ماند.

شهردار کرمان افزود: در اطراف این کمربند سبز دو خط عبور و مرور را شن ریزی کردیم تا پس از احداث این مسیر به ترمینال آدینه وصل می شود.

سیف الهی خاطرنشان کرد: فاز بعدی اجرای کمربند سبز را به طول پنج کیلومتر شرکت جهاد نصر انجام می دهد و تا سه ماه آینده تا هفت باغ علوی مورد بهره برداری قرار میگیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.