در دیدار مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت خارجه اسپانیا؛

تخت روانچی: هیئت ایرانی به حصول نتیجه تا 11 تیرماه امیدوار است

معاون وزیر خارجه ضمن با اهمیت خواندن نقش اسپانیا در اروپا گفت: ایران با جدیت مذاکرات با 1+5 را ادامه خواهد داد و هیئت ایرانی امیدوار است تا زمان تعیین شده 11 تیرماه به نتیجه برسد.

تخت روانچی: هیئت ایرانی به حصول نتیجه تا 11 تیرماه امیدوار استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "انریکه مورا" مدیر کل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه اسپانیا در ملاقات با "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با ابراز خرسندی از روند مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت : اسپانیا با دقت و علاقه مندی این مذاکرات را دنبال می کند.

وی که به دعوت مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه به کشورمان سفر نموده است، افزود: اسپانیا علاقه مند است با ایران در مورد مسائل منطقه ای و جهانی مشورت های سیاسی داشته باشد.

تخت روانچی نیز ضمن با اهمیت خواندن نقش اسپانیا در اروپا اظهار داشت : ایران با جدیت مذاکرات با 1+5 را ادامه خواهد داد و هیئت ایرانی امیدوار است تا زمان تعیین شده 11 تیرماه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به علاقه مندی دو کشور در توسعه روابط ، سفر اخیر ظریف به اسپانیا و ملاقات وی با مقامات اسپانیایی را در توسعه روابط ، مهم ارزیابی کرد .
 
انریکه مورا همچنین با همتای خود، ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپا ملاقات کرد.

مدیرکل غرب اروپا بر ضرورت بهره برداری از زمینه ها و فرصت های همکاری دو کشور تاکید نمود .

مورا با اشاره به ملاقات های سازنده رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر اسپانیا و همچنین دیدارهای وزرای امور خارجه دو کشور اظهار داشت : اسپانیا به دنبال تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و تقویت دیالوگ سیاسی در همه زمینه های دو جانبه و مسائل منطقه ای است .
 
مقام اسپانیایی افزود : اسپانیا از رویکرد مشترکی با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با افراطی گری و مبارزه با تروریسم برخوردار است و روابط با ایران در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی برای اسپانیا مهم است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار