رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری گفت: جلسه دادگاه برای صدور رای 2 وزنه بردار تیم ملی جوانان که دوپینگ کرده بودند ، تشکیل شد و طی آن دو وزنه بردار به مدت 4 سال محروم شدند.

بر اساس رای دادگاه دو وزنه بردار دوپینگی 4 سال محروم شدند/کاهش محرومیت با ارائه مستندات امکان پذیر است
داوود باقری در گفتگو  با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: با توجه به رای صادره، این دو وزنه بردار تا یک هفته فرصت دارند که اعتراض خود را اعلام کنند و اگر مستنداتی دارند آن را ارائه دهند تا در کمیته استیناف مطرح شود.

وی ادامه داد: فکر می‎کنم این تنبیه سنگینی برای این دو جوان باشد. ما در جلسه ستاد مبارزه با دوپینگ تقاضای خاصی نداشتیم و با توجه به اینکه ما حدود 40 روز است فدراسیون را تحویل گرفتیم و این دوپینگ قبل از انتخاب مرادی به عنوان ریاست فدراسیون اتفاق افتاده ، بنابراین به همین رای بسنده می‎کنیم.

وی افزود: در صورتی که این دو ملی‌پوش مستندات خود را  ارائه دهند و همکاری لازم را انجام پذیرد، ستاد مبارزه با دوپینگ می‌تواند تا دو سال از محرومیتشان را بکاهد.

باقری در پایان با اشاره به برنامه های کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری برای مبارزه با دوپینگ بیان کرد: ما برنامه‎هایی برای آگاه سازی مربیان و وزنه برداری در نظر داریم که  ورزشکاران وارد مساله دوپینگ نشوند.از جمله برنامه های ما برگزاری کلاس‌های آموزشی،  کمک به وزنه برداران از طریق مکمل‌های ورزشی و همچنین استفاده از مربیان برای بهبود شرایط بدنسازی وزنه برداران است که امیدواریم با این برنامه‌ها ورزشکاران ما دچار چنین مشکلاتی نشوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار