بازداشت یک دانشجو در نیویورک به اتهام برنامه ریزی برای حمله تروریستی

یک دانشجو در نیویورک به اتهام برنامه ریزی برای انجام حمله ای تروریستی در حمایت از داعش بازداشت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، شبکه آمریکایی "سی بی اس" روز گذشته به نقل از یک منبع قضایی اعلام کرد پلیس نیویورک یک دانشجو را به اتهام برنامه ریزی برای انجام حمله ای تروریستی در حمایت از داعش بازداشت کرده است.
این منبع قضایی اعلام کرد: "منذر عمر صالح" دانشجوی 20 ساله دانشگاه کویینز که تلاش داشته بمبی را در نیویورک منفجر کند 7 ژوئن (17 خرداد) بازداشت و روز شنبه در دادگاه بروکلین حاضر شد.

پلیس گفته است وی اخیرا وارد یکی از دانشکده های هوانوردی دانشگاه کویینز شده و دوره ای را در رابطه با مدارهای الکتریکی گذرانده است. طبق تحقیقات بدست آمده وی با روی آوردن به اعتقادات رادیکال، در حساب توییتر خود بطور علنی از فعالیت های داعش حمایت کرده بود. وی همچنین از حمله به مجله فکاهی شارلی ابدو در فرانسه و آتش زدن معاذ کساسبه، خلبان اردنی، سربریدن خبرنگار ژاپنی و جنایات دیگر داعش حمایت کرده بود.

پلیس پس از رصد فعالیت های وی، دریافت وی احتمالا تلاش دارد بمبی را در نیویورک در حمایت از داعش منفجر کند. پلیس گفته وی اخیرا در اینترنت در جستجوی چگونگی ساخت مواد منفجره بوده است.

مقامات آمریکا افرادی را که اخیرا تلاش داشته اند حملات فردی در این کشور انجام دهند متهم می کنند که از اقدامات داعش الهام گرفته اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار