مدیر مرکز اسلامی لندن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

تلاوت یک جزء از قرآن با حضور مسلمانان شیعه و سنی/ در ماه مبارک رمضان هر روز سفره‌های افطار پهن است

حجت‌الاسلام شمالی گفت: در روزهای ماه مبارک رمضان روزانه یک جزء با حضور مسلمانان شیعه و سنی در این مرکز تلاوت می‌شود.

حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی شمالی مدیر مرکز اسلامی لندن در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت فرهنگی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان طبق معمول هرسال ما یک رادیو فارسی زبان به نام باران فعال می‌شود که در وقت اذان صبح و مغرب به مدت 3 ساعت برنامه‌های مناسبتی را پخش می‌کند.

وی با بیان اینکه در این مرکز روزی یک جزء قرآن تلاوت می‌شود، افزود: 2 ساعت قبل از اذان مغرب ، برنامه قرائت قرآن را داریم و پس از آن سخنرانی به زبان‌های انگلیسی و عربی در سالن‌های مختلف این مرکز برگزار می‌شود و با گفتن اذان مغرب سفره افطاری برای 1300 نفر از مسلمانانی که در این مرکز حضور دارند، پهن می‌شود.

شمالی با اشاره به دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان، در مرکز اسلامی لندن تصریح کرد: بعد از نماز ظهر و عصر، ذکر احکام شرعی و سخنرانی‌های مختص هر روز ماه مبارک رمضان توسط اینجانب گفته می‌شود و همچنین 2 ساعت بعد از افطار ما نشست‌های قرآنی را در سالن اجتماعات برپا می‌کنیم و در این مراسم ما هرشب یک جزء از قرآن را توسط حاضرین تلاوت می‌شود.

وی ابراز داشت: ما در این مرکز مشاوره‌های اخلاقی، مسائل خانوادگی، اجتماعی، ازدواج و روانشناسی توسط بهترین دکترهای ایرانی خواهیم داشت و به صورت رایگان مراجعه‌کنندگان را ویزیت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام شمالی در پایان گفت: در شب‌های قدر جمعیت شرکت‌کننده در این مرکز بیش از 1700 نفر است که ما در لیالی قدر، مرکز تا صبح باز است و پس از افطار و قرائت قرآن به ذکر مصیبت می‌پردازیم و سپس 2 ساعت مانده به اذان صبح رسم قرآن سرگرفتن را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار