شيوع بيماری‌های واگيردار و کمبود امکانات درمانی در عدن

صدها نفر از ساکنان عدن به علت کمبود شدید تجهیزات پزشکی، دارو و خدمات اساسی به بیماری‌های مختلف از جمله تب دانگ، طاعون و مالاریا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، وزارت بهداشت یمن تاکید کرد؛ صدها نفر از ساکنان عدن به علت پخش شدن زباله در خیابان ها، پرشدن چاه های فاضلاب شهری و سرازیر شدن آن به خیابانهای شهر، همچنین کمبود شدید تجهیزات پزشکی، دارو و خدمات اساسی، به بیماری های مختلف از جمله تب دانگ، طاعون و مالاریا مبتلا شده اند.

فواز منصر گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، یک فاجعه انسانی در شهر عدن براثر وخیم شدن اوضاع انسانی و بهداشتی ساکنان این شهر در حال شکل‌گیری است. جلوگیری از ورود مواد غذایی و بهداشتی و کمک های امدادی بعلاوه فقدان خدمات اساسی مانند برق، آب و کمبود غذا و دارو همچنین پخش شدن زباله ها در خیابانهای عدن و سرازیر شدن فاضلاب ها به خیابانها علت اصلی شیوع بیماری های واگیردار است.

این مسئله موجب شده است تعداد زیادی از مردم این شهر، علاوه بر سوء تغذیه، به بیماری تب دانگ، مالاریا و طاعون مبتلا شوند. این در حالی است که سازمان های امدادرسان بین المللی نیز هیچ حضوری در این شهر ندارند. بیمارستان های عدن هر روز پذیرای صدها تن از مبتلایان به تب دانگ و مالاریا است ولی با توجه به کمبود نیرو، تجهیزات پزشکی و دارو، امکان مراقبت و مداوای کامل آنها وجود ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار