مدیر کل مدارس شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش خبر داد

آغاز ثبت نام مدارس متوسطه اول شاهد از اول تیرماه

مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام 55 هزار نفر به صورت اینترنتی در دوره ابتدایی این مدارس اظهار داشت: ثبت نام مدارس شاهد ویژه متوسطه اول از آغاز تیر شروع می‌شود.

کفراشی مدیر کل مدارس شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد اظهار کرد: ثبت نام اینترنتی کلاس اولی‌ها به تازگی به اتمام رسیده و در حدود 55 هزار نفر ثبت نام داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت ثبت نام برای ورودی پایه اول در این مدارس 27 هزار نفر است یعنی 2 برابر بیش از ظرفیت ثبت نام داشته‌ایم و با توجه به اینکه ثبت نام انجام شده اینترنتی بوده هیچ رابطه‌ای در این زمینه دخیل نبوده است.

مدیر کل مدارس شاهد و ایثارگر در ادامه توضیح داد: 40هزار نفر از ثبت نامی‌ها دارای یک نوع ایثارگری بوده‌اند و در برخی موارد شاهد سه مورد ایثارگری در یک نفر هم بودیم اما با توجه به اطلاعات به دست آمده نزدیک به 13 هزار خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و نوه شهدا با هر نوع درصدی ثبت نام کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه این 13 هزار نفر ثبت نام قطعی شده‌اند، خاطر نشان کرد: ‌مگر در منطقه‌ای که میزان ایثارگری بالا باشد در این صورت شرایط جانبازی یا ایثارگری تطبیق داده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص ثبت نام سهمیه آزاد اعلام کرد: اگر ظرفیت مدارس پر شود ثبت نام بسته می‌شود اما اگر جای خالی باقی بماند از قاریان قرآن‌و دانش آموزان فعال فرهنگی و هنری ثبت به عمل می‌آید.

کفراشی ادامه داد: با توجه به اینکه این شیوه ثبت نام برای نخستین بار در کشور انجام شد از رضایت‌مندی بالایی برخوردار بود و به اهداف خود در این طرح رسیده‌ایم.

وی در پایان افزود: ثبت نام اینترنتی پایه اول متوسطه از روز اول تیرماه به مدت دو هفته انجام می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.