امیررضا دلاوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مخالفت با بخش خصوصی به نفع سینما نیست

در سال‌های اخیر اکثر آثاری که بخش دولتی تولید کرده با کمبود بودجه مواجه شده است.

امیررضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص خواسته خود به عنوان بازیگر از رضا میرکریمی گفت: اولین موضوعی که برای شروع یک فیلم سینمایی مهم و بدیهی است، فیلمنامه و بودجه است که متاسفانه در سالهای اخیر اکثر فیلمنامه‌ها نصف بوده و باید بازنویسی شود و کمبود بودجه نیز لطمه زیادی به سینما زده است.

وی افزود: بنابراین ابتدایی‌ترین مسائل برای تولید در سینما وجود ندارد و باید متولیان سینما برای رسیدن به اهداف مثبت رسیدگی بیشتری انجام دهند.

دلاوری در خصوص ورود فیلم‌های سوپرمارکتی بی‌کیفیت و مضرات آن برای سینما عنوان کرد: اکثر آنچه که در سالهای اخیر در سینما و تلویزیون از طرف بخش دولتی تولید شده، با کمبود بودجه مواجه شده است، پس می‌توان نتیجه گرفت که بخش خصوصی می‌تواند با تزریق پول به سینما باعث رونق شود. متاسفانه از این بخش حمایت نشده و مخالفت‌هایی با برخی از بخش‌های خصوصی صورت می‌گیرد که به نفع سینما نیست و پیامدهایی دارد.

وی افزود: یکی از این پیامدها ورود فیلم‌های سوپرمارکتی بی‌کیفیت به بازار است، چون زمانی که بخش خصوصی لطمه بخورد به تولید این گونه فیلم‌ها روی می‌آورند تا به هر نحوی شده درآمدی را کسب کنند.

دلاوری در خصوص تعریفش از سینمای هنر و تجربه اظهار داشت: این بخش اینقدر برای مردم ناشناخته است که هرچقدر هم در جاهای مختلف و به عناوین گوناگون برای آنها تبلیغ می‌کنیم، بازهم برای آنها غریبه است و از جزئیات اکران، فروش، موضوع، سانس‌ها و سینماهای نمایش‌دهنده و در کل تعریف و آشنایی با این بخش ناآشنا مانده‌اند.

این بازیگر ادامه داد: اولین قدمی که می‌توان برداشت، این است که حداقل بخش هنر و تجربه را به عوام مردم و کسانی که با آن ناآشنا مانده‌اند معرفی کرد و در قدم بعدی به پیشرفت و شکوفاتر شدن آن فکر کنیم.

دلاوری در مورد همکاری با مهدی پاکدل و ایمان افشاریان به عنوان کارگردانان فیلم «فردا» و حضور در این فیلم گفت: آشنایی من با این دو نفر به سالهای گذشته بر می‌گردد، زمانی که با آنها در تئاتر، سینما، تلویزیون و تله‌فیلم بازی و همکاری کردم و زمان نگارش فیلمنامه فیلم «فردا» نیز کاراکتری را برای من در نظر گرفته و نوشته بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سینما به یک پختگی برسد که هیچ‌کس در آن مشکلی نداشته و فیلمسازان ما برای تولیدشان دغدغه کمتری داشته باشند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار