قزوین؛

کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های قدیمی در دادگستری استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: یکی از نتایج برنامه‌ریزی محور دادرسی دادگستری استان قزوین در سال ۹۳، کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های قدیمی استان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قزوین؛ انصاری  اظهار داشت: موضوع دادرسی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دادگستری در بحث کلان با آن مواجه هستیم و با توجه به اینکه نمای خارجی و بیرونی موضوع دادرسی، احیای حق و اجرای عدالت است، باید در چارچوب نظام دادرسی، عاقلانه و منصفانه حرکت شود.

رئیس کل دادگستری قزوین با اشاره به تعداد پرونده‌های مسن در سال 93 بیان کرد: پرونده‌های مسن سال 93 شامل پرونده‌های سال 91 و ماقبل آن هستند که در سال گذشته از 2500 پرونده مسن، به 50 درصد آنها رسیدگی شده است.

وی افزود: تلاش ما بر این است که پرونده‌های مسن سال 94 که شامل پرونده‌های سال 92 و ماقبل آن هستند به‌گونه‌ای ساماندهی و رسیدگی شود که تعداد پرونده‌های مسن رسیدگی شده در امسال با شیب تندتری نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

انصاری در رابطه با نزدیک شدن زمان دادرسی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین به زمان استاندارد دادرسی کشوری بیان کرد: رسیدگی سریع به پرونده‌های مسن در راستای نزدیک شدن زمان دادرسی دادگستری قزوین به زمان استاندارد دادرسی کشوری است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.