حمله سایبری 6 ماهه به مجلس نمایندگان آلمان

هکرها در یک حمله سایبری 6 ماهه، ضمن تکمیل نفوذ مرحله به مرحلۀ خود با استفاده از انتشار بدافزارهای نفوذی «تروجان» در قالب لینک‌های مفید و فایل‌های کاربردی، توانستند به 15 رایانه از مجموع رایانه‌های مجلس مرکزی آلمان نفوذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری لوکال آلمان، شبکه رایانه‌ای مجلس جمهوری فدرال آلمان – موسوم به بوندستاگ – به مدت 6 ماه تحت نفوذ هکرهای ناشناس بوده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان(DPA)، هکرها در این حمله سایبری برای تکمیل نفوذ مرحله به مرحلۀ خود از چندین موج از بدافزارهای نفوذی «تروجان» بهره برده‌اند که همگی در قالب لینک‌های مفید و فایل‌های کاربردی و بعضاً از طریق ارسال رایانامه منتشر شده‌اند.

"اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان(BfV)" چندی پیش، پس از کشف دیرهنگام این حمله در ماه مِه سال جاری، از آلودگی 15 رایانه‌ از مجموع صدها رایانۀ مجلس مرکزی آلمان خبر داد.

گرچه حجم نفوذ تا آن زمان کم بوده است، اما همین مقدار اندک به هکرها این امکان را می‌داد که با استفاده از عبور کاربری «مدیریت سایت (Administrator)» به شبکه رایانه‌ای مجلس -- موسوم به Parlacom -- نفوذ کنند.

با توجه به حذف شماری از «فایل‌های ثبت وقایع ویندوز (موسوم به فایل‌های log)»، تاکنون تشخیص زمان دقیق آغاز این حمله سایبری امکان‌پذیر نبوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار