نگهداری سگ و گربه در منزل موجب افزایش موارد هاری شده است

متأسفانه نگهداری سگ و گربه در منزل و همچنین تردد سگ‌های خانگی و صاحب دار، در معابر عمومی و پارک‌ها، موجب افزایش موارد این بیماری در بسیاری از جوامع از جمله در برخی از شهرهای کشورمان شده است.

کمال بشارتی‌اصل، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هاری یک بیماری حاد و کشنده ویروسی سیستم مرکزی است که انسان و برخی دیگر از حیوانات به صورت تصادفی و اغلب از طریق حیوان گزیدگی به آن مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه درصد و احتمال کشندگی هاری بسیار بالا است، تصریح کرد: افزایش روند موارد حیوان گزیدگی در انسان و در نتیجه افزایش هزینه‌های جانی و اقتصادی ناشی از آن، موضوع مهمی است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.

بشارتی‌اصل با اشاره به عادت نادرست نگهداری سگ و گربه در منازل و تردد این حیوانات در شهرها، تأکید کرد: متأسفانه نگهداری سگ و گربه در منزل و همچنین تردد سگ‌های خانگی و صاحب‌دار در معابر عمومی و پارک‌ها، موجب افزایش موارد این بیماری در بسیاری از جوامع از جمله در برخی از شهرهای کشورمان شده است.

وی یادآور شد:‌ قلاده زدن و واکسیناسیون سگ و گربه بر علیه بیماری هاری، جلوگیری از نزدیک شدن کودکان به سگ‌ها، توجه خاص به گازگرفتگی حیوانات هرچند جزئی و به صورت خراش باشد و حتی‌الامکان پرهیز از نگهداری سگ و گربه در منازل از اقدامات مؤثر جهت پیشگیری از ابتلا به هاری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار