گزارش وال استريت ژورنال از گفتگوهاي ظريف و هاموند

خبرنگار وال استریت ژورنال در لوکزامبورگ، جملاتی را از سخنان وزیرامورخارجه ایران و وزیرامورخارجه انگلیس درباره گفتگوهای هسته ای در توئیتر خود منتشر کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران لورنس نورمن نوشت: « محمد جواد ظریف گفته است اگر عزم و اراده سیاسی وجود داشته باشد توافق هسته ای در مهلت مقرر یا چند روز پس از آن در دسترس است.»

وی به نقل از ظریف نوشت: « روزهای آینده ، گفتگوهای بسیار فشرده ای پیش رو داریم ، نمی دانم چقدر طول می کشد تا کار را به سرانجام برسانیم.»
خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از فیلیپ هاموند ، وزیر خارجه انگلیس نیز گزارش داد: « سخت در تلاش هستیم نگرانی های ایران را درباره موضوع های حساس ، همچون دسترسی به مکان های نظامی بررسی کنیم.»
وی همچنین نوشت: « فیلیپ هاموند گفته هر توافقی را باید آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی کند. همه ، نهایت تلاش خود را می کنند تا توافق در مهلت مقرر نهایی شود.»
لورنس نورمن با اشاره به سخنان ظریف نوشت: « ظریف سخنانی را ایراد کرد که همه در گروه 5+1 منتظر شنیدن آن بودند. وی گفت: می توان بر اساس آنچه در لوزان بر سر آن توافق کردیم ، به توافق نهایی دست یافت.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار