عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

واگذاری نظارت بر انجمن‌ها روند تصمیم‌گیری‌ها را سرعت می‌بخشد

عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در خصوص واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های علمی گروه پزشکی می‌تواند روند تصمیم گیری در خصوص قصورات پزشکی را سرعت بخشید.

محمد اکبری عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص امضای تفاهم نامه میان مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی و سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های علمی گروه پزشکی که در نتیجه امضای تفاهم نامه میان این دو سازمان اتفاق افتاد، می‌تواند تصمیم گیری در خصوص خطاها و قصورات پزشکی را سرعت بخشید.
وی افزود: این واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های علمی گروه پزشکی می‌تواند اقدام خوبی محسوب شود انجمن فیزیوتراپی نیز ارائه پیشنهاد واگذاری اعطا پرونده به پزشکان را توسط انجمن‌های پزشکی به سازمان نظام پزشکی مد نظر داشت در این واگذاری انجمن‌ها به افراد صلاحیت دار، پرونده پزشکی را اعطا کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ادامه داد: هنگامیکه انجمن‌های علمی پزشکی به بحث نظارت بدون ساز و کار مناسب بپردازند تاثیری در تغییر نظارت‌ها نخواهد داشت اما ساز و کار مناسب می‌تواند بحث نظارت‌ها را بهبود دهد. انجمن‌های پزشکی در سایر کشورها به نظارت بر هم صنف‌های خود می‌پردازند. واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌ها می‌تواند الگو برداری از نمونه آن در کشورهای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی تفاهم نامه‌ای با مجمع انجمن‌های علمی گروه امضا کرد، گفت: در این تفاهم نامه بخشی از وظایف سازمان نظام پزشکی از جمله بحث نظارت بر انجمن‌ها واگذار شد این انجمن‌ها به تخلفات هم صنف‌های خود رسیدگی خواهند کرد. از موارد نظارت می‌توان به نظارت بر سر نسخه‌های پزشکان، تابلو، تبلیغات و تعرفه‌های آنها نیز اشاره کرد.

البته واگذاری نظارت سازمان نظام پزشکی به انجمن‌های علمی گروه پزشکی با واکنش مجلس شورای اسلامی روبرو شد و مجلس این کار را غیر قانونی اعلام کرد.





انتهای پیام/                               
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار