بازداشت جوان مظنون به همکاری با داعش در کارولینای شمالی

جوان بازداشت‌شده به خرید سلاح نیمه اتوماتیک و تلاش برای کشتن شهروندان آمریکایی در حمایت از داعش متهم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛  وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد جوانی 19 ساله مضنون به همکاری با داعش در ایالت کارولینای شمالی بازداشت شد. "جاستین نوجان سالیوان" قصد داشت با خرید سلاح نیمه اتوماتیک و کشتن شهروندان آمریکایی حمایت خود را از داعش نشان دهد.

" سالیوان" از شهر مورگانتون – واقع در ایالت کارولینای شمالی - جمعه پیش دستگیر شد و قرار است به زودی در دادگاه محاکمه شود.وی با یک مامور مخفی اف‌بی‌آی همکاری می‌کرد و نقشه‌های خود را برای کشتن مردم آمریکا به او اعلام کرده ‌بود.

قرار بود سالیوان ابتدا با استفاده از یک سلاح گرم دارای صدا‌خفه‌کن، چند نفر را برای تمرین بکشد و پس از آن حمله اصلی خود را انجام دهد. او خود را یکی از اعضای گروه داعش در آمریکای شمالی می‌دانست.

تروریستهای داعش اولین بار سال 2012 (1391) بوسیله سازمان جاسوسی آمریکا – سیا – در اردن تعلیم نظامی دیدند تا در کشورهای سوریه، عراق و لیبی اقداماتی ضد دولتی انجام دهند. "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، سپتامبر گذشته (شهریور 93) دستور داد حملات هوایی علیه مواضع داعش انجام شود تا این گروه از کنترل خارج شده را در سوریه و عراق نابود کنند. وی در نشست اخیر گروه 7 به میزبانی آلمان اذعان کرد: هیچ استراتژی کاملی برای نابودی داعش وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار