بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان !

روسها همواره در زمینه تولید تجهیزات نظامی بزرگترینها را ساخته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ای تی رسان: روسها همواره در زمینه تولید تجهیزات نظامی بزرگترینها را ساخته اند. از بزگترین بمب افکن (توپولوف ۱۶۰) و جنگنده (میگ۳۱) جهان گرفته تا بزرگترین زیردریایی (کلاس تایفون)، همگی ساخت روسها هستند. طبق عادت روسها، بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان نیز ساخت مردان شرق ولگا است.

بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان !

میل۲۶  یک هلیکوپتر حمل‌ونقل چندمنظوره است که  با ۴۰ متر طول و حداکثر وزن ۵۶ تنی خود بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین هلیکوپتر تولید شده جهان می‌باشد. میل۲۶ اولین هلیکوپتر مجهز به روتورهای ۸ پره با قدرت ۱۱۴۰۰ اسب بخار می‌باشد که توان حمل ۲۰ تن بار یا ۹۰ سرباز را جهت ماموریت‌های نظامی و غیرنظامی به آن می‌دهد.
اولین پیش‌نمونه این هلیکوپتر در دسامبر ۱۹۷۷ ساخته شده و تا سال ۲۰۱۵ حدود ۳۱۰ فروند آن تحویل مشتریان شده است.

بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان !

از رکوردهای جالب این غول روسی می‌توان به جابجا کردن انواع هواپیما و هلیکوپترهای آسیب دیده، نفربرهای زرهی، ژنراتورهای برق چند تنی و سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعتی آن اشاره کرد.
استفاده از میل۲۶ تنها مختص به امور نظامی نبوده و این بالگرد توانا همواره در فجایع طبیعی در خدمت دولتها و سازمان ملل بوده است.
 با روند کنونی استفاده از پهپادها و کوچک شدن هواگردها به احتمال زیاد میل۲۶ رکورد بزرگترین هلیکوپتر تاریخ را برای دهه ها در اختیار خود خواهد داشت.

بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان !

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
امیر حسین محمدی
۱۵:۰۷ ۰۸ تير ۱۳۹۴
هلیکوپتر خیلی عجیبی
آخرین اخبار