رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

سوخت، بیشترین قاچاق خروجی از مرزهای کشور

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیشترین قاچاق خروجی از کشور در حوزه سوخت است و تا زمانی که مسائل مبدایی برای اصلاح قرار نگیرد نمی توان کار مقابله ای انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضایی  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حبیب الله حقیقی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق زاییده بسیاری از برنامه ها است گفت: سوخت ، بیشترین کالای قاچاق خروجی از مرزهای کشور است و تا زمانی که مسائل مبدایی مورد اصلاح قرار نگیرد نمی توان کار مقابله ای در حوزره مبارزه با قاچاق انجام داد. 
 
وی در ادامه افزود : 70 درصد برنامه های در راستای مبارزه با قاچاق کالا پیشگیرانه و 30 در صد آن برنامه های مقابله ای است که مبتنی بر مقابله با شبکه های قاچاق، دانه درشت ها و عناصر سازمان یافته ای است که در قاچاق فعال هستند . 

حقیقی با اشاره به اینکه قاچاق یک مسئله چند بعدی است تصریح کرد: قاچاق ازوجوه و در حوزه های مختلف چون اجتماعی ، اقتصادی، سلامت، امنیتی ، مسائل عمومی کشور و... نقش ایفا می کند. به گونه ای که اگر تدبیری برای آن صورت نگیرد بسیاری از برنامه های دولت را می تواند با کندی همراه کند. 
 
وی با اشاره به برآوردی که در سال 92از حوزه واردات صورت گرفته اظهار کرد: در این سال 50 میلیارد دلار واردات به کشور را داشته ایم و در همین سال 25 میلیارد حجم قاچاق کالاهای وارد شده به کشور است. این حجم به گون ای است که نمی توان مسئله اقتصاد را با این وضعیت تغییر داد. 
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ارتباط مسئله بیکاری و اشتغال بیان داشت: لازمهاشتغال ان است که بتوان کارخانه ها را رونق خشد و قاچاق سد راه تولید است. 
 
در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار