«یاتا» شرکت‌های هوایی و مسافرتی ایران را تحریم کرد ؟! +سند

بر اساس نامه رسمی هواپیمایی دولتی ایران ایر به تمام دفاتر و شرکت های خدمات مسافرت هوایی عضو یاتا ، اعلام شده است که «اخیرا» امکان ورود به پرتال یاتا برای آژانس های مسافرتی در ایران مقدور نیست.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از صبحانه، یاتا (IATA) مخفف یک کلمه انگلیسی است که در فارسی، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ترجمه می شود. این سازمان بین ‌المللی، متشکل از بسياری از شرکت‌های هواپیمایی است که پس از جنگ جهانی دوم برای حل مسائلی كه در اثر گسترش سریع حمل و نقل هوایی به وجود آمده بود، ایجاد شد.

یاتا بمنزله پارلمان و شخصیت جمعی بیش از 110 شركت های هوایی و نماینده آن ها در سازمان های بین المللی است که اعلام می کند انجمنی است غیر دولتی، بین ‌المللی، غیرانحصاری و غیر سیاسی که در اموری نظیر استاندارد كردن قیمت ‌ها، بلیت‌ ها ، بارنامه‌ ها و... فعالیت دارد.

اگرچه شرکت ها و آژانس های ایرانی همکاری گسترده و منظمی با یاتا دارند و جزء مشترکان خوش حساب این مجموعه محسوب می شوند، اما ظاهرا تحریم های غیرقانونی و ظالمانه غرب، پایش به این مجموعه مشهور نیز باز شده و علی رغم همکاری بیشتر بسیاری از دولتها و شرکت ها پس از توافقاتی مانند ژنو، این موضوع درباره همکاری یاتا، حرکتی معکوس دارد.




بر اساس نامه رسمی هواپیمایی دولتی ایران ایر به تمام دفاتر و شرکت های خدمات مسافرت هوایی عضو یاتا اعلام شده است که «اخیرا» امکان ورود به پرتال یاتا برای آژانس های مسافرتی در ایران مقدور نیست.

در ادامه این اطلاعیه که توسط شیرین مددی یکتا رییس ارشد قراردادهای بازرگانی شرکت هما صادر شده، با اعلام اینکه رفع این مشکل در دستور کار این واحد است، از مشخص شدن یک آدرس ایمیل برای ارسال صورتحساب ها و برقراری ارتباط با دفتر یاتا در کشور اردن خبر داده است.

همچنین در این نامه توصیه شده است که اگر پیش از اشکال ایجاد شده در پرتال یاتا، در پیگیری های صورت گرفته، ایمیلی از جانب یکی از کارکنان یاتا دریافت شده، با استفاده از همان آدرس ایمیل، مکاتبات مربوط به این انجمن صورت بگیرد.

با توجه به اینکه ارسال ایمیل، نمی تواند سندیت رسمی داشته باشد، باید ضمن پیگیری دقیق این اقدام غیرقانونی یاتا، مشکلات مربوط  به این مدل پیشنهادی شرکت ایران ایر برای حل موضوع نیز بررسی و کالبدشکافی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار