سخنگوی پنتاگون گفت: شماری از شبه نظامیان شیعه طرفدار ایران در کنار نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه تقدم در استان الانبار عراق حضور دارند اما نیروهای ما ارتباطی با آنها ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، استیو وارن روز سه شنبه گفت: شماری از افراد که شبه نظامیان شیعه هستند در این پایگاه(تقدم) حضور دارند.
وی افزود: این نیروها از مدتها پیش در این پایگاه حضور داشته اند اما آنها و دیگر گروهها باید به عنوان یکی از شروط حضور ما در این پایگاه، آنجا را ترک کنند.حضور این نیروها در پایگاه ممنوع شده است و آنها در حال جابه جایی به جایی دیگر هستند. برخی از این نیروها در بیرون از پایگاه مستقر شده اند.این نیروها بخشی از نیروهای داوطلب مردمی عراق هستند که نیروهایی خارج از نیروهای دولتی عراق را در بر می گیرند و در مبارزه با داعش حضور مشارکت دارند.
وارن افزود:گزارش بلومبرگ ویو درباره حضور این نیروها در پایگاه تقدم اغراق آمیز است و درخواست خروج این نیروها از پایگاه به خاطر امنیت نیروهایمان صورت گرفته است. مهم است که این موضوع را یادآوری کنم که پایگاه تقدم یک پایگاه بزرگ و پیچیده است و قدری از شهر وینا در ایالت ویرجینیای آمریکا هم بزرگتر است.
سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت: فرماندهان این شبه نظامیان شیعه که در پایگاه تقدم هم حضور دارند به وسیله یک فضای حائل از نیروهای ما جدا شده اند. دولت عراق به جداکردن این نیروها از ما کمک شایانی کرده است. نیروهای آمریکایی هیچ ارتباطی با این گروه کوچک از شبه نظامیان شیعه که در پایگاه تقدم حضور دارند، ندارند و ارتباط آنها تنها با دولت عراق است.
گفتنی است پایگاه اینترنتی بلومبرگ ویو(Bloomberg View)در گزارشی اعلام کرده بود که نیروهای شیعه طرفدار ایران در کنار نیروهای آمریکایی در پایگاه تقدم حضور دارند و این موضوع سبب شده است که امنیت این نیروها در خطر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روشنک
۱۷:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۴
افرین به جوون ایرانی... نمیتونیم به حرف و اخباری که از دهن دشمنمون در میاد اعتماد کنیم ... مرگ به امریکا
Iran (Islamic Republic of)
رفقا
۰۷:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۴
ای کاش این آمریکائی های دو رو از عراق خارج می شدند. تا ببنیم دستاوردهای نیروهای حشدالشعبی هرگز بر باد نمی رود.
مطمئن باشید این آمریکائی ها جز ویرانی خاورمیانه هیچ برنامه ای ندارند
Iran (Islamic Republic of)
جوون ایرونی
۱۱:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۴
مطمئن باشید اگر آمریکائیها از عراق خارج شوند برای عراقیها مفید تر است
دلیل:
در لو رفتن عملیات کربلای 4 که به شهید شدن عده زیادی از رزمنده ها انجامید مشخص شد هواپیماهای جاسوسی آمریکا عملیات رو لو داده بودن
نتیجه :
الان هم برای جلوگیری از موفقیت های پی در پی بسیج مردمی قطعا گزارشهایی رو از تحرکات بسیج مردمی به داعشی ها میرسانند قطعا
پس : مرگ بر شیطان مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۳:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۴
اینا چقدر مغزشون نخودیه که میگن شیعه های طرفدار ایران!!!! شیعه در هر کجای این کره ی خاکی پر از شرارت باشد حکم ایرانی برای ما دارد..اینا اگه یک ذره شعور داشتن و معنی عشق به حسین علیه السلام را درک می کردند هرگز این حرفای کودکانه را نمیزدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۳ تير ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا. زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۲ تير ۱۳۹۴
مرگ بر آمريكا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۴
من نمیدونم اونی که منفی داده چه خوبی از آمریکا دیده؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار