ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

مصوبه هسته‌ای مجلس گام بلندی برای خطوط تبیین شده نظام برای مذاکرات هسته‌ای است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه روز گذشته مجلس گام بلندی برای خطوط تبیین شده از سوی نظام برای مذاکرات هسته‌ای بود.

عینی* میرحسینی* مصوبه هسته‌ای مجلس گام بلندی برای خطوط تبیین شده نظام برای مذاکرات هسته‌ایبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 تیرماه) در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دیدار روز گذشته مسئولان و کارگزاران ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب، گفت: شب گذشته کارگزاران ارشد جمهوری اسلامی ایران افتخار داشتند در ضیافت افطار رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات راهگشا و الهام‌بخش معظم‌له به عنوان مشعل پرفروغ فراروی حرکت قانونمند و مبتنی بر آموزه‌های دینی نظام اسلامی استماع کرده و فراروی حرکت خویش قرار دهند.

وی افزود: امیدوارم با الهام از فراز نخست بیانات رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی از برکات و فیوضات ماه رمضان برای تزکیه نفس و توجه به خدای سبحان و آماده شدن برای ذات اقدس حق به خوبی بهره بگیریم و با یاری خدای سبحان مسیر حرکت خود را در چارچوب آموزه‌های دین مبین اسلام برای رسیدن به سعادت و آخرت تنظیم کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر ضرورت نگاه مسئولان به سیاست‌های کلی ابلاغی ذیل اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و راه افزایش اقتدار ملی و دستیابی به ظرفیت‌های مناسب برای رویارویی با چالش‌های اقتصاد و برون‌رفت از تنگناها، نگاه قانونمند و مبتنی بر اعتقاد و انگیزه و اقدام مناسب به اقتصاد مقاومتی و حرکت در این راه روشن دانستند.

وی اضافه کرد: امیدوارم که همکارانم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان در دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی کامل و دستیابی به یک نقشه راه روشن و شفاف و عزم جدی برای اجرای آن نقشه مسیر حرکت برای اقتصاد مقاوم و توانا را همراه کنند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: باید تمامی نگاه ما معطوف به اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر تولید کالا و خدمات باشد و با مدیریت شایسته مصرف راه را برای استفاده از همه ظرفیت‌های دستیابی به یک اقتصاد بزرگ و پاسخگو به نیازهای کشور و تا باور در برابر چالش‌ها و مشکلاتی که دشمنان خلق کرده و خواهند کرد، هموار کنیم.

وی افزود: همچنین از سوی ایشان مسائل جانبی مذاکرات هسته‌ای تبیین شد، خوشبختانه مجلس با نگاه به اصول تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب و مصالح ملی با هماهنگی قوای دیگر از تمام توان مجلس برای دستیابی به یک نتیجه مناسب با آرمان‌‌های نظام، اهداف جمهوری اسلامی در مذاکرات بهره گرفته است و مصوبه روز گذشته مجلس گام بلندی برای خطوط تبیین شده از سوی نظام برای مذاکرات هسته‌ای بود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: برادران و مدیرانی که در خط مقدم مذاکرات هستند، باید با تلاش جدی و طاقت‌فرسا برای حراست از منافع ملت ایران تلاش می‌کنند، از چارچوب تعریف و تبیین شده برای دستیابی به یک موافقتنامه مورد قبول نظام جمهوری اسلامی و تامین‌کننده منافع ملی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: با اعتقاد بر اینکه همیشه آمریکا و متحدان آن در برابر حرکت قانونمند و منطقی ملت‌ها برای رسیدن به قدرت و حرکت ملت ایران برای دستیابی به جایگاه فاخر خویش ایستاده‌اند و با اعتماد به اینکه قابل اعتماد نیستند، برای تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی از هیئت مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم آنچه رقم می‌خورد منافع ملت ایران و مصلحت عالم اسلام را تامین کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، گام ، بلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار