قادرمرزی در موافقت با استیضاح فانی:

پنج ششم بودجه آموزش، صرف مصارف غیر آموزشی می‌شود

یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: : پنج ششم بودجه‌های وزارت آموزش و پرورش صرف موارد غیرآموزشی می‌شود و یک و شش دهم تنها برای حقوق معلمان و مصارف آموزشی است.

پنج ششم بودجه آموزش، صرف مصارف غیر آموزشی می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه در جلسه علنی امروز در موافقت با استیضاح وزیر آموزش وپرورش گفت: این استیضاح یک استیضاح سیاسی نیست، بنده طرفدار دولت بوده و هستم، در رأی اعتماد به فانی طرفدارش بودم اما امروز مواردی وجود دارد که این وزیر از برنامه‌هایی که در رأی اعتماد مطرح کرده فاصله گرفته است.

وی اضافه کرد: پنج ششم بودجه‌های وزارت آموزش و پرورش صرف موارد غیرآموزشی می‌شود و یک و شش دهم  تنها برای حقوق معلمان و مصارف آموزشی است.

وی افزود: همه ما می دانیم آموزش و پرورش یک نهاد پایه‌ای و اساس و توسعه بوده و مهمترین بخش در ساختار حکومتی هر کشوری است.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به دلایل موافقت خود با استیضاح فانی اشاره کرد و گفت: ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه آموزشی یکی از دلایل موافقت بنده با استیضاح فانی است.

وی افزود: همچنین ناتوانی در جلب توجه و عنایت دولت در اختصاص منابع مالی لازم جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای هزینه‌های مختلف مدارس کشور و تبدیل مدارس به مدرسه‌های خود گردان برخلاف اصل 30 قانون اساسی دلیل دوم بنده برای استیضاح این وزیر  است.

قادر مرزی اضافه کرد:‌ در حوزه انتخابیه مجلس مدیران مدارس به گدایی افتاده‌اند و به مردم دست دراز می‌کنند که پول دهید، مردم منطقه هم، مردم محرومی هستند و ما نمی‌توانیم این موضوع را از آموزش و پرورش نادیده بگیریم.

این نماینده مجلس نهم ناتوانی وزیر آموزش و پرورش در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق مهم کشور را دلیل دیگر استیضاح خود دانست و گفت: بیش از 50 درصد مدارس در حوزه انتخابیه بنده نه در شأن معلم و نه در شأن دانش آموز است، هر لحظه ممکن است دیوار بر سر دانش آموزان خراب شود.

قادر مرزی اظهار داشت: دلیل دیگر موافقت بنده با استیضاح فانی ناتوانی وی در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اعطای امتیازات مشابه سایر ارگان‌ها به فرهنگیان است، معلمان انتظار دارند که وضعیت معیشت آنان بهبود پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نداشتن برنامه مدون متأثر و عملیاتی برای غنی‌سازی ارتقا و بهره‌ وری نکته دیگری از موارد استیضاح این وزیر است که برنامه آموزش و پرورش و کیفیت بخشیدن در محتوای آموزشی و استقرار توسعه در عدالت آموزشی از جمله موارد بهره‌وری است.

این نماینده موافق استیضاح در پایان خاطر نشان کرد: آخرین دلیل موافقت استیضاح بنده این است که هیچ ساماندهی علمی و منطقه‌ای در مورد تقسیم کار محل معلمان وجود ندارد و معلمان بدون هیچ گونه ضابطه‌ای در کشور تقسیم می‌شود که این باعث کاهش بهره وری است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار