تحویل ناوچه جنگی فرانسه به مصر

مصر روز گذشته ناوچه ای چند منظوره را برای تقویت امنیت کانال سوئز از فرانسه تحویل گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مصر روز گذشته ناوچه چند منظوره "فرم" را با هدف تقویت امنیت در کانال سوئز از فرانسه تحویل گرفت.
این ناوچه که 142 متر طول و 600 تن وزن دارد، در مراسمی رسمی در بندر لوریان فرانسه با حضور وزرای دفاع مصر و فرانسه تحویل مصر شد.

"ژان ایو لودریان،" نخست وزیر فرانسه در این مراسم گفت: "این اولین گام ملموس در مسیر ساخت رابطه ای شاخص برای دو کشور است." وزیر دفاع فرانسه همچنین پس از برافراشته شدن پرچم مصر بر فراز این ناوچه با اشاره به تهدیدات داعش در لیبی تصریح کرد: در زمانی که خطرات تروریستی در آفریقا، خاورمیانه و خاورنزدیک روبه افزایش است، به نظر می رسد نیروهای مصر عامل ثبات در منطقه هستند.

وزیر دفاع مصر نیز در این مراسم گفت: این ناوچه به نیروی دریایی مصر این قدرت را می دهد که گامی منحصر به فرد را در سطح راهبردی بردارد. وی تصریح کرد: ما مایل به همکاری های بیشتر میان نیروهای فرانسه و مصر هستیم.

مصر در فوریه سال جاری (بهمن 93) قراردادی به ارزش یک میلیارد یورو برای خرید این ناوچه با فرانسه به امضا رساند. مصر همچنین 24 جنگنده رافال از فرانسه خریداری کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار