کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به‌ مذاکره‌کنندگان کمک می‌کند

دبیرکل جمعیت اصناف و بازار گفت: تصویب طرح الزام دولت به صیانت از دستاورهای هسته‌ای، کمک خوبی برای تیم مذاکره‌کننده کشورمان است چرا که تکلیف مذاکره‌کنندگان از این طریق مشخص شده است.

با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای تکلیف مذاکره کنندگان مشخص شده است"احمد کریمی اصفهانی" دبیرکل جمعیت اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم استحکامات مذاکره را در داخل کشور به وجود آوریم قطعا مذاکره‌کنندگان نیز می‌توانند پای میز مذاکره بهتر عمل کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان و تایید آنها توسط رهبری، ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای قطعا در چارچوب سیاست‌ها و خط مشی نظام و مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود.

دبیرکل جمعیت اصناف و بازار همچنین در تشریح دستاوردهای این طرح گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما اجازه نخواهیم داد که به مراکز نظامی ما سرکشی کنند و همچنین اجازه شناسایی دانشمندان‌مان را برای ترور داشته باشند، این طرح کمک خوبی برای تیم مذاکره‌کننده است چرا که مذاکره‌کنندگان تکلیفشان از این طریق مشخص شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته، کلیات طرح‌الزام دولت به حفظ و حقوق دستاوردهای هسته‌ای را با 199 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر به تصویب رساندند.


متن کامل این ماده واحده به شرح ذیل است:

در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هر گونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2-آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است؛ باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

3-هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره یک- بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره دو- وزیر خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش کند؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس هر شش ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌نماید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کریمی ، اصفهان ، طرح ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار