نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرمایش رهبری در حمایت از تولید داخلی فراتر از فتوا بوده و حکم شبه حکومتی است.

فرمایش رهبری در حمایت از تولید داخلی فراتر از فتوا استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ حجت الاسلام علی سعیدی امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا  گفت: آزمون ولایت مداری به همراه آزمون شریعت محوری 2 آزمون مهمی هستند که بشر درگیر آن است و بشریت معمولا در طول تاریخ از آزمون شریعت محوری سربلند بیرون نیامده است.

وی تاکید کرد: ولایت محوری مهمترین آزمون خدا از بشریت است و در طول تاریخ انبیا نمونه های بسیاری از مردود شدن بشریت در آزمون ولایت محوری است که در میان این مردود شدگان همسر و فرزند پیامبران نیز مشاهده می‌شوند و به عبارت دیگر نسبت فرزندی و همسری دلیل نجات نیست.

وی یادآور شد: نقش مردم تنها در وقوع انقلاب نیست بلکه در حفظ انقلاب نیز باید نقش آفرینی کنند ولی مسلمین پس از رحلت نبی مکرم اسلام 73 پرچم "لا اله الا الله" بلند کردند و این در حالی است که باید یک رهبرالهی در جامعه زمام امور را به دست می گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: 3 جبهه پس از رحلت نبی مکرم اسلام فعال شدند که جبهه اول امیر مومنان و حضرت صدیقه طاهره و امثال ابوذر و سلمان بودند و جبهه دوم افرادی مانند طلحه و زبیر بودند و جبهه سوم خطرناک که معتدل و اعتدال گرا بودند افرادی منافق بودند که دو جبهه دیگر را تند رو نامیدند.

وی بیان کرد: زمانی که ولایت محوری در جامعه گم شود این مشکلات نیز پدید می آید و امروز که در عصر انقلاب چهارم بشریت هستیم نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و کسانی که در برابر امام مواضع دیگری داشتند و در برابر ایشان سکوت می کردند امروز مواضع و سخنان امام را تحریف می کنند و با این مواضع تحریف شده تلاش دارند تا  رهبر معظم انقلاب را تضعیف کنند.

وی خاطر نشان کرد: امتی موفق است که هر نوع نگاه براندازانه را ببیند و گاه براندازی به صورت مخفی و زیر زمینی رخ می دهد و باید همیشه هوشیار بود و در آزمون دفاع از ولایت موفق عمل کرد.

سعیدی گفت: حکم ولی فقیه تفاوتی با حکم نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) ندارد و زمانی که رهبری می فرماید جنس خارجی نخرید در حالی که مشابه  ایرانی آن وجود دارد، مردم نیز باید به آن توجه کنند و این گونه فرمایشات حکم شبه حکومتی است و فراتر از فتوا است.

حجت الاسلام کاملی فر، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز با اشاره به خاطرات لشکر عاشورا گفت: هر چند نام این لشکر به سپاه تغییر یافته اما برای ما خاطرات لشکر عاشورا جاوادنه و باقی است.

کاملی فر افزود: چندین تن از طلاب روحانی در ابتدای جنگ با همدیگر هم قسم شدند که تا پایان جنگ از جبهه بازنگردند اما نامه نماینده ولی فقیه در استان ، مرحوم آیت الله ملکوتی موجب شد تا آنان به استان بازگردند، در عین اینکه جمعی از آنان نیز شهید شدند.

وی مسئولیت در حوزه نمایندگی ولی فقیه را امانتی مهم دانست و گفت: 5 سال قبل حجت الاسلام ولایی این امانت را بر عهده گرفتند و به خوبی نیز این امانت را باز گرداند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا  با اشاره به مواضع نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مواضع روشنگرانه و به روز ایشان همواره چراغ راه ما بوده و به بصیرت افزایی منجر شده است.

 کریمیان فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با بیان اینکه این همراهی نمایندگی ولی فقیه در کنار سپاه عاشورا موجب افتخار است، گفت: این مجموعه ماموریت دارد تا بر جایگاه ارزش‌های انقلاب در سپاه نظارت داشته باشد تا حتی ذره ای از مسیر انقلاب منحرف نشود.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: حفاظت سپاه نیز در کنار فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه مجموعه ارزشمندی را در مسیر انقلاب اسلامی تشکیل داده و امروز سپاه عاشورا یکی از مقتدرترین سپاه ها در عرصه دفاع از کشور و ولایت است.

وی گفت: در کمال آرامش، وفاق و دوستی و صمیمیت توانسته ایم ماموریت های خود را به شایستگی انجام دهیم و مصداق فرمایش رهبری باشیم که آذربایجان سر ایران است.

کریمیان گفت: این سر ایران بودن نه به لحاظ جغرافیایی بودن بلکه به واسطه پیشتاز بودن در حرکت‌های بزرگ است و این پیشتازی افتخار ما است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به تجربه همراهی در کنار حجج الاسلام کاملی فر و ولایی بیان کرد: در کنار سپاه مقتدر عاشورا در جهت اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرده و خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.