دمپسی: به شرکايمان در مبارزه با داعش کمک می‌کنيم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به بحث درباره تهدیدهای پیش روی آمریکا و متحدان این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از سایت پنتاگون، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به بحث درباره تهدیدهای پیش روی آمریکا و متحدان این کشور پرداخت.
دمپسی در این گفتگوی اینترنتی سوالات زیادی درباره راهبرد آمریکا برای مبارزه با داعش دریافت کرد.
وی در پاسخ این موضوع نوشت آمریکا در مقابله با تهدید داعش بسیار جدی است و این راهبرد با همکاری شبکه ای از شرکا در منطقه تقریبا کارایی دارد.
وی افزود: «همانطور که پیشتر گفته بودم نیروهای نظامی غرب عامل تعیین کننده در شکست دادن داعش در کشورهای عربی نخواهند بود. ما می توانیم به شرکایمان در این زمینه کمک کنیم و این کار را انجام می دهیم اما موفقیت دائمی تنها زمانی حاصل می شود که جمعیت سنی منطقه ایدئولوژی فاسد، وحشی و افراط گرایانه داعش را رد کنند.»
دمپسی با اشاره به اینکه بخش اعظم بیست و پنج سال خدمت خود را در خاورمیانه (غرب آسیا) صرف کرده است، افزود: «تجربه ام در این ماموریت ها مرا به این باور رسانده است که غلبه بر بسیاری از چالش های این منطقه حداقل یک نسل زمان می برد. جای تاسف دارد که بسیاری افراد در منطقه از مناقشات داخلی بین مسلمانان میانه رو و افراطی رنج می برند.»
دمپسی در پاسخ به سوالی درباره طرح احتمالی ارتش آمریکا درصورت فروپاشی عراق گفت: «ما در ارتش یک تعطیلات آخر هفته را بدون طرح اصلی و پشتیبانی آغاز نمی کنیم. طرح کنونی ما به حصول نتیجه ای کمک می کند که در نتیجه آن عراق می تواند به دولتی دست یابد که نماینده همه طیف های مردم عراق باشد.»
دمپسی ادامه داد دولت مرکزی عراق باید در جهت تحقق منافع همه مردم عراق و نه فقط بخشی از مردم عمل کند.
دمپسی افزود: «ما با چشمانی باز به ماهیت تهدید داعش می نگریم و ضربات سنگینی به آنها وارد می آوریم.»
دمپسی در پاسخ به سوال کاربران درباره اقدامات اخیر روسیه و الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه گفت: «اشتباه نکنید، ما حتی یک وجب از خاک ناتو را رها نمی کنیم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۴ تير ۱۳۹۴
البته در مبارزه با دشمنان داعش درست است
آخرین اخبار