رتبه 172 ایران در امر صدور مجوزهای ساخت و ساز

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: بدترین فضای کسب و کار کشور به موضوع ساخت و ساز تعلق دارد و بدترین شرایط را در بخش مجوزها داریم و رتبه 172 جهانی متعلق به ما می باشد.

رتبه 172 ایران در امر صدور مجوزهای ساخت و سازبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ سید رضا حسینی، امروز در نشست بررسی مسئولان اجرایی آذربایجان شرقی  با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار در استان و دستور استاندار در این زمینه بیان کرد: 60 جلسه برای بهبود فضای کسب و کار در استان با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی برگزار شده که 19 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی امضا شده است.

وی یادآور شد: بدترین فضای کسب و کار به موضوع ساخت و ساز تعلق دارد و بدترین شرایط را در بخش مجوزها داریم و رتبه 172 جهانی متعلق به ما می باشد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی افزود: در راستای کاستن از مشکلات اخذ مجوز در ساخت و ساز تعاملاتی با بخشداریها در حال انجام است تا بخشی از اقدامات خارج از شهرداری صورت گیرد.

حسینی با اشاره به مفاد محقق شده در زمینه ارائه خدمات بهتر در زمینه سرمایه گذاری  بیان کرد:بخشی از 19 دستگاه مربوطه کارهای خوبی در این زمینه انجام داده اند تا بتوانیم به کاهش زمان و بهبود ارائه خدمات دست پیدا کنیم.

وی افزود: سامانه پنچره واحد سرمایه گذاری در سال 88 از طرف آذربایجان شرقی به صورت ابتکاری ارائه شد و این نرم افزار از سال 91 در اختیار سایر استانها نیز قرار گرفت که به عنوان یک پروژه ملی در کشور مورد استفاده قرار گرفت.

حسینی یادآور شد: در حال حاضر  129 دستگاه اجرایی استان  به شبکه پنچره واحد متصل شده و بیش از 270 فرایند در این پنجره صورت می گیرد.

وی بیان کرد: شفاف سازی و افزایش سلامت اداری ، عدم نیاز به استعلامهای متعدد ، انسجام بیشتر دستگاه های اجرایی و کاهش زمان صدور مجوزها از نتایج اجرای این سیستم در استان می باشد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از ارسال بسته های آموزشی به سایر استانها خبر داد و گفت:3هزار و 700 پرونده در این سامانه بررسی شده اند و 431 پرونده نیز در جریان بررسی قرار دارند.

وی بیان کرد: بر مبنای گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در پنجره واحد تعداد مجوزهای صادر شده بیش از پرونده های وارده به پنجره واحد می باشد و 36 پرونده نیز بیشتر از زمان لازم در سامانه معطل شده اند.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از تهیه پنچره واحد معدن خبر داد و گفت: در این زمینه 9 جلسه هماهنگی برگزار شده و نظرات دستگاه های متولی نیز اخذ شده تا در مرحله اجرا با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: در زمینه مشکلات ساخت و ساز جلسات متعددی برگزار شده و تهیه شیوه نامه اختصاصی مورد نظر است و امیدواریم صدور پروانه های ساخت و ساز از 500 روز به 46 روز برسیم که تحول بزرگی محسوب می شود.

حسینی عنوان کرد: کارشناسان برخی دستگاه ها اجرایی به باور ضرورت استفاده از پنجره واحد نرسیده اند و در زمینه حوزه پولی و مالی به لحاظ مسائل امنیتی مشکلاتی داریم.

کریم مهری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیزدر این جلسه  با اشاره به مشکلات اجرایی در زمینه پنجره واحد در زمینه خدمات کشاورزی و دامپروری بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های هماهنگ پنجره واحد برخی مشکلات در مرحله صدور مجوز پیش می آید که این امر ناشی از عدم نگاه تخصصی به این حوزه صورت می گیرد.

وی با اشاره به شرایط خاص ساخت و ساز واحدهای دامداری گفت: مجوزهای ساخت و ساز واحد مسکونی مانند کسر پارکینگ نباید در این بخش اعمال شود و نیازمند تغییر نگرش در صدور مجوزها به بخش کشاورزی و دامپروری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به توقف روند خرید تراکتور در استان بیان کرد:در حال حاضر عدم پرداخت تسهیلات بانکی موجب شده تا در زمینه خرید محصولات تراکتور سازی کشاورزان با مشکل مواجه شوند.

 وی عنوان کرد: از هفته های آینده زمینه خرید تراکتور با تسهیلات بانکی جدیدی که قرار است تزریق شود ، فراهم می گردد و علاوه بر تراکتورهای عادی ، زمینه خرید داخلی تراکتور سنگین نیز فراهم می شود.

مهری بیان کرد: یکی از مشکلات خرید تراکتور زمان قرار گیری در نوبت است که امیدواریم این زمان به حداقل کاهش یابد و تراکتورهای ثبت نامه شده به موقع تحویل کشاورزان شود.

وی با اشاره به فعالیت انجمن خوراک کشاورزی در استان گفت: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان با توجه به پرداخت مالیات این بخش با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تبریز ، مجوز ، حسینی ، اقتصاد ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.