رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران :

بررسی ساختمان دهان بیمار برای ایمپلنت از ضروریات است

رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت : ساختمان دهان و دندان فرد بیمار باید پیش از ایمپلنت توسط دندانپزشک و یا متخصص مربوطه بررسی بالینی شود تا بتوان از این تکنیک و روش استفاده کرد.

دکتر غلامرضا غزنوی رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه انجمن دندانپزشکی ایران در کنار تمام انجمن های علمی تخصصی در برگزاری همایش ها و کنگره های سالیانه حضور دارد گفت :تلاش کرده ایم تا در کنار اساتید دانشمند کشورمان باشیم .

وی با اشاره به اینکه ایمپلنت یکی از روش های درمانی مدرن در علم دندان پزشکی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است افزود : این روش برای بیمارانی که دندان های خود را در سنین مختلف از دست داده‌اند و از نظر بافت استخوانی شرایط این درمان را داشته باشند، انجام می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران  در ادامه اظهار کرد:ساختمان دهان و دندان فرد بیمار باید پیش از ایمپلنت توسط دندانپزشک و یا متخصص مربوطه بررسی بالینی شود تا بتوان از این تکنیک و روش استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه روش ایمپلنت در مقایسه با روش های قدیمی تر از جمله تراش دندان‌های کناری در جاهایی که ۱ یا ۲ دندان از دست رفته، بسیار مناسب‌تر بوده و علاوه بر تأمین زیبایی مطلوب، به بیمار حس راحتی را القاء می‌کند خاطرنشان کرد : داشتن مهارت، دانش و تجربه علمی و گذراندن دورهای مربوط به ایمپلنت توسط دندانپزشک را برای انجام این روش بسیار ضروری است و ایمپلنت می‌تواند توسط دندانپزشکان جراح و متخصص پروتزهای دندانی و نیز دندانپزشکان عمومی که دوره‌های آموزش خاص را گذرانده باشند صورت پذیرد .



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.