هشدار کره شمالی درباره گشایش دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سئول

کره شمالی مخالفت شدید خود را با گشایش دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سئول اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یان‌هاپ نیوز، کره شمالی با تاکید مجدد بر مخالفت شدید با گشایش دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سئول – پایتخت کره جنوبی – اعلام کرد این موضوع می تواند بهبود روابط دو جانبه را غیر محتمل کند.   
 
کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل اقدام به گشودن دفتری در سئول کرد که هدف از آن نظارت بر شرایط حقوق بشر در کره شمالی است. 

روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی با انتقاد تند از مقامات کره جنوبی که اجازه چنین اقدامی را صادر کرده اند اظهار داشت کره جنوبی با این اقدام در حقیقت یک بمب ساعتی را در کشور خود فعال کرده است. 

این روزنامه افزود از این پس مذاکره و بهبود روابط دو کره غیر قابل تصور خواهد بود. اراده و خواست جمهوری دموکراتیک خلق کره تنبیه بیرحمانه کسانیست که خواهان خدشه وارد کردن به کرامت و نظام اجتماعی کره شمالی هستند. 

روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی در ادامه با انتقاد از پارک گئون های – رئیس جمهور کره جنوبی – تاکید کرد رژیم پارک در سیاست خود که همان تشدید تنش با همسایگان است، هیچ تغییری ایجاد نکرده است. 

این اظهارات در حالی مطرح می شود که "کمیته کره شمالی برای اتحاد صلح آمیز" با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از گشایش دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سئول اعلام کرد: "کره شمالی به شدت کره جنوبی را تنبیه خواهد کرد. ضمن اینکه پیامدهای بسیار بدی در انتظار روابط سئول و پیونگ‌یانگ است." 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار