تبریز؛

تمام نیاز گازی نیروگاه های برق آذربایجان شرقی را تامین می کنیم

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: تمام نیاز گازی نیروگاه های برق آذربایجان شرقی از جمله نیروگاه حرارتی تبریز را تامین می کنیم.


ولی الله دینی در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از برنامه ریزی منسجم شرکت گاز آذربایجان شرقی برای ارائه گاز مورد نیاز تمام واحدهای صنعتی از جمله شرکت های پالایشگاهی خبر داد.

وی گفت: از چندی پیشسیاست وزارت نفت جایگزینی سوخت‌های میان تقطیر با گاز طبیعی در واحدهای صنعتی استکه در این زمینه طبق قانون عمل کرده ایم.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با رد برخی مسائل در مورد عدم ارائه گاز توسط این شرکت به نیروگاه هاگفت: تمام نیاز گازی نیروگاه های برق آذربایجان شرقی از جمله نیروگاه حرارتی تبریزرا تامین می کنیم.

وی بیان کرد:اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح جایگزینی مصرف فرآورده‌های نفتی با گاز طبیعی در 700 واحد صنعتی بدون گاز استان 63 میلیارد ریال می باشد که تلاش داریم این اعتبار به موقع جذب شود.

دینی به شرایط جغرافیایی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: علی رغم کوهستانی بودن منطقه و مشکلات گاز رسانی این استان یکی از استانهای برتر در حوزه گازرسانی به روستاها می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقیافزود:در دو ماه سال جاری بیش از یک هزار و 400 میلیون متر مکعب گاز طبیعی جایگزین سایر سوخت‌های فسیلی در صنایع استان مصرف شده است که در ین میان نیروگاه ها سهم مهمی دارند.

وی گفت: با گازرسانی به 700 واحد صنعتی بدون گاز در استان 130 میلیون مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سایر فرآورده‌های نفتی در سال می‌شود.

دینی تعداد مشترکان صنعتی استان را 6 هزار و 767 مشترک عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 3 میلیارد و 77 میلیون مترمکعب گاز در صنایع استان مصرف شده است.

وی یادآور شد: سرکت گاز به تعهدات خود عمل میکند و از سویی دیگر نیز میزان مصرف گاز و یا مازوت در نیروگاه ها قابل بررسی و پیگیری است .

انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.