هشدار

هنگام اتصال به وای فای این کارها را انجام دهید

اگر می خواهید اطلاعات شما در گوشی خودتان محفوظ بماند باید هنگام اتصال به وای فای کارهایی را انجام دهید که در گزارش زیر به آنها اشاره شده است.

به گزارش دریچه فناوری فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،در حال حاضر که اغلب ما برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می کنیم باید برای جلوگیری از ورود هکر ها و ویروس ها از سد هایی با نام فایروال یا دیوار آتش استفاده کنیم.

دیوار آتش یا فایروال برنامه‌هایی هستند که وظیفه آنها جلوگیری از دستیابی غیر مجاز به یک سیستم رایانه ای و یا گوشی های همراه،تبلت ها و هر سیستمی که دارای کد و پسورد است و با وجود این نرم‌افزارها،هیچ کس بدون گرفتن مجوز نمی تواند وارد سیستم ها شده و اطلاعات آنها را بازدید و یا برداشت کنند.

فایروال ها یا دیواره های آتش بخشی و یا لایه ای از نرم افزارهای امنیتی هستند که برای حفظ اطلاعات یک سایت،گوشی و یا سیستم در مقابل هکر ها و ویروس ها استفاده می شوند.



در هنگام اتصال به وای فای این کار را حتما انجام دهید////در حال کار


این نرم افراز امنیتی نوع دیگری هم دارد که به آن فایروال معکوس می‌گویند،زیرا برخلاف فایروال معمولی که ترافیک ورودی را فیلتر می‌کنند فقط ترافیک خروجی شبکه را فیلتر کرده و از خروج اطلااعات جلوگیری می کنند.در واقع فیلترکردن برای هر دو  مسیر ورودی و خروجی توسط دستگاه یا نرم‌افزار یکسانی انجام می‌شود.




در هنگام اتصال به وای فای این کار را حتما انجام دهید////در حال کار
اما اگر برای اتصال به اینترنت از وسیله‌ای مانند روتر بیسیم استفاده می کنید احتمالاً هم اکنون نیز دیوار آتش دارید و نیازی به نصب جداگانه آن بر روی سیستم در بسیاری از مواقع وجود ندارد.یکی از کاربردهای معمول فایروال واگذاری اختیار ویژه به گروهی خاص از کاربران جهت استفاده از یک منبع،جلو گیری از ورود افرادی که خواهان دسترسی به منابع داخلی و نیز جلوگیری از ارتباط مستقیم برخی رایانه‌ها با دنیای خارج است.


فایروال چگونه کار می کند؟

نحوه عملکرد بسیاری از سیستمهای فایروال اینگونه‌است که تمامی ارتباطات ازطریق یک سرویس دهنده پروکسی به سمت فایروال هدایت شده و همین سرویس دهنده درباره امن بودن یا نبودن عبور یک پیام یا یک فایل از طریق شبکه تصمیم گیری می‌کند.

این سیستم امنیتی معمولاً ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که با توجه به استاندارد یا ضررورت های موجود بخش جدا نشدنی شبکه‌های کامپیوتری شده است به طوری که امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین شبکه تبدیل شده است و در این میان با توجه به حساسیت هر سازمان لایه بندی و قدرت دیواره های آتش آن متفاوت است.به طور مثال در بانکها به لحاظ اهمیت و ارزش اطلاعات فایروال‌ها جایگاه حساسی دارند و مسئولین شبکه بانک ها همواره دقت بسیاری دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۴
ای کاش برنامه برای دانلود گذاشته بودین
-
حمید
۱۲:۳۸ ۰۹ تير ۱۳۹۴
چرا مدتی است دریچه و نرم افزار های روز حذف کرده اید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۰:۴۹ ۰۹ تير ۱۳۹۴
خب بزنامشوواسه گوشی ورایانه میزاشتین فقط حرف
Iran (Islamic Republic of)
كيوان
۱۴:۳۹ ۰۸ تير ۱۳۹۴
مفيد اما نا كار آمد
آخرین اخبار