شهرکرد؛

ویژگی بارز شهدای هفتم تیر، اخلاص و ولایتمداری بود

اخلاص، ولایتمداری، تدین، تقوا و پرهیزگاری از ویژگی‌های بارز و راز ماندگاری شهدای هفتم تیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بمناسبت سی و چهارمین سالگرد حادثه هفتم تیر، با اشاره به برخی ویژگی‌های بارز شهدای این روز گفت: اخلاص، ولایتمداری، تدین، تقوا و پرهیزگاری از ویژگی‌های بارز و راز ماندگاری شهدای هفتم تیر است.

علی گرجی هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد حادثه هفتم تیر را بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و بیان پیامدهای این فاجعه برای روشنگری در جامعه است.

وی معرفی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم را از دیگر اهداف بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر عنوان کرد و افزود: حاکمیت حزب‌الله، افشای خط نفاق، اضمحلال ضد انقلاب، افشای چهره دوست و دشمن، پیروزی درخشان در جبهه های حق علیه باطل، ایجاد آرامش و امنیت در کشور و افشای مداخلات استکبار جهانی را می‌توان از پیامدهای فاجعه هفتم تیر نام برد.

گرجی ادامه داد: شهيد آيت‌اله دکتر بهشتي، مجتهدي متفكر، در جامعيت علمي كم‌نظير و در اكثر علوم اسلامي و انساني معاصر، صاحب‌نظر زمان خود بود که منافقین تاب نیاوردند و اقدام به شهادت وی و تعدادی از یاران صدیق امام خمینی و انقلاب اسلامی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، شهادت رحمان استکی، نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی در این واقعه را یکی از افتخارات استان برشمرد و تصریح کرد: شهید رحمان استکی از ویژگی‌های برجسته‌ای چون جامعیت، ولایتمداری و التزام عملی به ولایت فقیه، تدین، تقوا و پرهیزگاری، مقبولیت، اصالت خانوادگی، مردم‌داری، مدافع انقلاب و روحانیت، شجاعت، ساده‌زیستی، بردباری در مشکلات و ... برخوردار بود.

وی تفکر بی‌نظیر تشکیلاتی شهید استکی را نتیجه ارتباط نزدیک با شهید بهشتی دانست و گفت: شیفتگی و شیدائی شهید رحمان استکی به ولی عصر(عج) انسان را منقلب و متحیر می‌کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفتم تیر در استان چهارمحال و بختیاری، سیره شهید استکی را به تمام معنا الگوگیری از دستورات دینی دانست و خاطر نشان کرد: شهید رحمان استکی در مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب و ساماندهی نیروهای مؤمن و انقلابی استان نیز نقش برجسته‌ای داشت.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید رحمان استکی، روز گذشته (شنبه 6 تیرماه) با سخنرانی حجت‌الاسلام علی شیرازی در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.

در پی انفجار ناشی از حادثه تروریستی و بمبگذاری منافقین کوردل در ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران، آیت الله دکتر بهشتی و بیش از 70 نفر از یاران صدیق انفلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

شهید رحمان استکی نماینده استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی هم از شهدای این حادثه بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.