در حاشیه نمایشگاه "شب‌های نورانی مصلی"؛

کتاب " نگرشی دیگر به قرآن کریم " رونمایی شد

کتاب 474 صفحه ای "نگرشی دیگر به قرآن کریم" توسط انتشارات موسسه مطالعه راهبردی علوم و معارف اسلام در 3000 نسخه به چاپ رسیده است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، شب گذشته هفتم تیر در حاشیه نمایشگاه شبهای نورانی مصلی کتابی به عنوان "نگرشی دیگر به قران کریم" نوشته حجت الاسلام مهدی نخاولی رونمایی شد. در این مراسم حمید محمدی قائم مقام شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی، سیدعلی سرابی رئیس شورای عالی قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خواجه‌پیری دبیر جامعه قرآنی عصر، ابوالفضل بهرام‌پور مترجم و مفسر قرآن کریم و جمعی از قاریان و اهالی جامعه قرآنی شرکت کردند.

حجت الاسلام مهدی نخاولی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران گفت: بنده در ابتدا پزشکی خواندم و بعد به حوزه علمیه رفتم و به صورت تخصصی به یادگیری علوم قرآنی و تفسیر پرداختم. سپس فلسفه و عرفان خواندم و بر اساس سوالاتی که دانشجویان برایشان درباره قرآن پیش می‌آمد تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم.

حجت الاسلام نخاولی درباره بخشهای مختلف این کتاب افزود: سوالی که برای خودم خیلی پیش می آمد درباره این مورد بود که چگونه می توان قرآن را به صورت عملیاتی وارد زندگی انسانها کرد. کتابهای علوم و فنون بسیاری از هنر و خطوط قرآن گرفته تا تفاسیر آن تاکنون به چاپ رسیده ولی باید دید که چگونه می شود این کتاب آسمانی را در خانواده ها وارد کرد.

وی تصریح کرد: در بخش های محتلف کتاب "نگرشی دیگر به قرآن کریم" سعی شده که قرآن از یک کتاب مقدس به کتاب زندگی ساز معنی شود چرا که کسانی هستند که زندگیشان بوسیله قرآن کریم متحول شده اما این اتفاق به طور عادی در زندگی روزمره ما اتفاق نمی افتد و در سه بخش ابتدایی کتاب به این سئوال پاسخ داده شده است.

حجت الاسلام نخاولی افزود:دستورالعمل هایی که در مراجعه به قرآن باید بدانیم، علت دوری جامعه از قرآن و موانعی که در راه ما وجود دارند از دیگر موضوعاتی است که این کتاب به تشریح آنها می پردازد.

این نویسنده اظهار داشت: کتاب 474 صفحه ای "نگرشی دیگر به قرآن کریم" توسط انتشارات موسسه مطالعه راهبردی علوم و معارف اسلام در 3000 نسخه به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: در حال تحقیق و تألیف چند کتاب دیگر نیز هستم که یکی از آنها کتاب "انسان شناسی در قرآن" و کتاب دیگر بنده درباره فرهنگ زن مسلمان است که تا شش ماه آینده آماده چاپ می شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار