پزشکان روش جدیدی را برای جوان سازی پوست به وسیله امواج اولتراسوند ارائه داده اند که بدون جراحی علاوه بر رفع چین و چروک موجب لیفتینگ پوست نیز میگردد.

آناهیتا شاهین گهر متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، گفت:استفاده از امواج اولتراسوند یا همان امواج سونوگرافی به طور متمرکز چندین سال است که در درمان سرطان به کار گرفته می شود. اخیرا استفاده از این امواج در علم پزشکی زیبایی رواج یافته است. در ایران دستگاه های هایفوتراپی (مخفف hight jntensity focased ultrasound) حدود 1تا2 سال است که وارد ایران شده و برای جوان سازی پوست بدن، صورت و گردن قابل استفاده است.
وی ادامه داد: در این روش جوان سازی امواج مشابه امواج سونوگرافی به طور متمرکز به لایه های زیرین پوست که بیش ترین نقش را در حفظ استحکام پوست دارد تابیده می شود با متمرکز شدن این امواج بر لایه های زیرین پوست به نام smas گرمایی در حدود 60تا70 درجه سانتیگراد در این لایه پوستی ایجاد می شود و این دما مناسب ترین و بهترین دما برای آن است که سلول های پوستی تحریک شده و بتوانند کلاژن سازی را آغاز کنند. در این روش کلاژن های قدیمی پوست تخریب شده و کلاژن های جدید ساخته می شود. الاستیسیتی پوست بالا می رود و در نهایت موجب کاهش چین و چروک و افزایش سفتی پوست می گردد.

وی در خصوص ماکسیمم اثر و مدت ماندگاری بیان کرد: در همان جلسه اولی که جوان سازی با هایفو صورت می گیرد مقداری لیفتینگ و جوان سازی قابل مشاهده است البته خیلی چشمگیر نیست، در حدود 20 تا 30 درصد اثر می کند ولی این اثر بین 6تا9 ماه میزان تاثیر آن رو به افزایش است و ماندگاری آن یک تا یکسال و نیم می باشد و کسانی که تمایل به حفظ اثر آن دارند سالیانه یا دو سال یکبار بستگی به میزان شلی و افتادگی پوست می توانند آن را تکرار کنند.

این متخصص پوست اظهار کرد: از مزایای این روش جوان سازی نسبت به دیگر روش ها می توان به غیر تهاجمی بودن این روش اشاره کرد به همین دلیل نسبت به روش جراحی بسیار مناسب تر می باشد.افرادی که نمی توانند جراحی زیبایی انجام دهند یا تمایل به جراحی ندارند جوان سازی با امواج اولتراسوند روش بسیار مناسبی می باشد.

وی ادامه داد: در هنگام انجام جوان سازی پوست با این روش درد بسیار کمی در ناحیه ای که جوان سازی صورت می گیرد، ممکن است به وجود آید که با توجه به ناچیز بودن آن بیماران براحتی می توانند آن را تحمل کنند و افرادی که تحمل کمی داشته باشند را می توان با یک بی حسی موضعی یا یک مسکن می توان درد را فروکش کرد.

وی در خصوص مزایای جوان سازی با امواج اولتراسوند در مقایسه با لیزرها و دیگر روش ها گفت: از مهمترین مزایای جوان سازی و رفع افتادگی پوست با هایفوتراپی می توان به آن اشاره کرد که پس از انجام هایفو بر روی پوست هیچ نوع عارضه ای مانند تورم،‌زخم، کبودی و قرمزی مانند لیزرها برای بیماران ایجاد نمی کند و تا 1ساعت پس از انجام هایفو پوست به حالت عادی خود بر می گردد به دلیل آنکه در هایفوتراپی انرژی امواج بر لایه زیرین پوست متمرکز می شود و بر سطح پوست هیچ عارضه ای را بر جا نمی گذارد و بیماران سریعا می توانند به امور عادی زندگی برگردند از دیگر مزایای این روش آن است که بر روی همه نوع پوستی حتی پوست های تیره که در روش جوان سازی با لیزر نمی توان استفاده کرد قابل انجام است.

وی جوان سازی با امواج اولتراسوند ایمن ترین روش جوان سازی محسوب می شود زیرا هیچ درد و عارضه ای ندارد از روش ها جراجی استفاده نمی شود و بیمار سریعا می تواند به زندگی عادی خود بازگردد و هیچ شرایط سختی را به بیمار تحمیل نمی کند با توجه به آنکه امواج سونوگرافی 50 سال در علم پزشکی به کار می رود و ایمنی این امواج اثبات گردیده است، حتی روی جنین نیز تاثیر منفی ندارد و سونوگرافی به کرات در دوران بارداری انجام می شود البته به طور کلی انجام امور زیبایی در دوران بارداری خیلی توصیه نمی شود.

وی در خصوص مزایای جوان سازی در هایفوتراپی نسبت به روش بوتاکس گفت: با توجه به آنکه ممکن است بوتاکس در بعضی از چروک ها اثر بهتری داشته باشد اما بوتاکس در نیمه تحتانی صورت به دلیل عوارضی مانند کج شدن گوشه لب بهتر است در خطوط پیشانی و دور چشم استفاده شود و بوتاکس هر 6ماه یکبار نیاز به تکرار دارد و در خطوط دائمی چروک تاثیر دارد ولی روی شلی و افتادگی پوست اصلا تاثیری ندارد اما در جوان سازی با امواج اولتراسوند علاوه بر از بین بردن چین و چروک های صورت موجب سفتی پوست و حتی موجب روشن شدن پوست نیز می گردد و برخلاف بوتاکس در تمام نواحی پوست بدن قابل انجام است.



انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
زهرا
۱۷:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
هزینه اش چگونه است و آیا در خوزستان وجود دارد؟
آخرین اخبار