اردبیل؛

بهره برداری از اجرای طرح آبیاری نوین در پارس‌آباد

مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: با صرف هزینه ۶۲ میلیارد ریالی طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۴۲۹ هکتار از اراضی و زمین‌های دیم شهرستان پارس‌آباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلال گلچین‌ با بیان اینکه شهرستان پارس‌آباد دارای 90 هزار هکتار زمین کشاورزی است، افزود: 18 هزار هکتار از این زمین‌های کشاورزی و زراعی در اختیار شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس است که تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین زمین‌های دیم این منطقه را به آبی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به دستگاه‌های نصب شده برای اجرا این طرح گفت: با استفاده و راه‌اندازی این دستگاه‌های نصب شده قسمتی از زمین‌های دیم شرکت به صورت آبی برای کشت پاییزه بهره‌برداری می‌شود که این امر مزایای بسیاری را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مجتمع دامپروری این شرکت اظهار کرد:‌ در حال حاضر 2 هزار راس گاو در این مجتمع وجود دارد که برنامه توسعه مجتمع گاوداری شرکت از اولویت‌های مهم بوده که در این راستا تصمیمات مهمی اتخاذ شده تا شاهد توسعه دامپروری در این شرکت باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.