عضو شورای اسلامی شهر تهران:

اقدامات دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده لاک‌پشتی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که تا زمانی که عزم انقلابی و ملی برای حل و فصل معضل بافت‌های فرسوده صورت نگیرد با حرکت‌های لاک‌پشتی نمی‌توان در این خصوص به موفقیت دست یافت، گفت: مباحث دولتی‌ها در جلسات نشان می‌دهد که آنها هنوز به مدلی راهگشا در این زمینه نرسیده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از سازمان نوسازی شهر تهران، پرویز سروری با بیان این که متاسفانه متناسب با خطرات بافت‌های فرسوده ساماندهی لازم در این زمینه صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: به علت فقدان مدیریت یکپارچه شهری مشکلات جدی در تجمیع ظرفیت‌های نظام در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز ابتدایی‌ترین مساله در این موضوع لحاظ نشده است، افزود: متاسفانه هماهنگی منظم و فرماندهی لازم در این زمینه شکل نگرفته و به عبارتی هنوز تلاش‌ها  درخصوص بافت‌های فرسوده منجر به رسیدن به وحدت نظر در این زمینه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تا زمانی که عزم ملی و انقلابی برای بافت‌های فرسوده شکل نگیرد، با حرکت‌های لاک‌پشتی  نمی توان راه به جایی برد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجم افزایش فرسودگی تهران از حجم سرعت عمل مسوولان بسیار بالاتر است و به عبارتی احیای بافت فرسوده نسبت به توسعه آن بسیار کندتر صورت می گیرد و همین امر عمق فاجعه را در زمان وقوع حوادث طبیعی زیاد افزایش می‌دهد.

سروری با بیان این مطلب که به جای برداشتن گام‌های رو به جلو در زمینه بافت‌های فرسوده، گام‌هایی به عقب برداشته‌ایم بیان داشت: کارنامه ما در این زمینه کارنامه قابل قبولی نیست.

وی تصریح کرد: تلاش‌های صورت گرفته ما را به فهم مشترک برای حل معضل بافت‌ها فرسوده و رسیدن به مدلی برای تجمیع ظرفیت‌های موجود نرسانده است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مسائل اشاره شده در جلسات حکایت از آن دارد که دولت همچنان در مباحث نظری گیر کرده است، تصریح کرد: مسائل هنوز نشان می‌دهد که ما به مدل راهگشا هنوز نرسیده ایم.

سروری با اشاره به اینکه تفاوت دیدگاه باعث شده که ما با مشکل برخورد کنیم، افزود: همین امر منجر شده هنوز برای ریزدانه‌ها تعریف دقیق و تعیین تکلیف صورت نگیرد و هنوز  نتوانسته ایم مدلی را ارائه دهیم که صاحبان ریزدانه‌ها اقدام به واگذاری واحدهایشان برای نوسازی کنند.
وی با بیان این مطلب که هنوز زمینه مشارکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم نشده است، تصریح کرد: تا زمانی که شاهد مشارکت مردم در احیای بافت‌های فرسوده نباشیم نمی‌توانیم به سیاست موثر در این راستا دست یابیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که باید حرکت نهضتی درخصوص بافت‌های فرسوده انجام دهیم، گفت: ما گام‌های اولیه برای حل این معضل را برنداشته ایم و بحث‌های تشویقی ما هنوز نتوانسته است جاذبه‌ای برای شهروندان در این خصوص ایجاد کند.

سروری به بسته تشویقی سازمان نوسازی شهرداری تهران اشاره و تصریح کرد: اقدام شهرداری تهران در نوسازی بافت های فرسود  به ویژه در منطقه 12 اقدام قابل قبول و خوبی است.

وی ادامه داد: می‌توان با همکاری دولت، تسهیلات موجود در بسته تشویقی را افزایش داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار