تکمیلی/

هشدار سناتور کورکر به اوباما درباره از بین رفتن خط قرمزها

بی بی سی گزارش داد همزمان با نزدیک شدن به زمان بحرانی دستیابی به توافق هسته ای ایران، وزنه های قدرت در واشینگتن در حال افزایش فشارها هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ باب کورکر سناتور جمهوریخواه که رهبری تصویب قانون نظارت کنگره بر توافق هسته ای را به عهده داشت در نامه به رییس جمهور آمریکا درباره از بین رفتن خط قرمزها هشدار داد.
پنج مشاور سابق بلندپایه اوباما نیز در نامه ای سرگشاده ابراز نگرانی کرده اند که این توافق ممکن است فاقد تضمین های کافی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای باشد.
سناتور باب کورکر به بی بی سی گفت : ما اکنون به جای آنکه توان غنی سازی آنها را بر چینیم عدم اشاعه آنها را مدیریت می کنیم .
اظهارات وی منعکس کننده این دیدگاه است که باراک اوباما از زمان دیپلماسی با ایران از برخی از خط قرمزها عبور کرده است.
منتقدان در کنگره می گویند ایران باید به عنوان بخشی از توافق به سئوالات درباره ابعاد نظامی احتمالی در فعالیت های هسته ای گذشته خود پاسخ دهد. کورکر گفت بازرسی های شدید هر زمان و در هر مکان خط قرمز کنگره است که شامل سایت های نظامی نیز است.
وی همچنین تاکید کرد که ایران باید ابعاد نظامی فعالیت های گذشته خود را شفاف شازی کند تا به پیشگیری از این گونه فعالیت ها در آینده کمک کند.
وی در واکنش به اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را گفت که گفته بود به تهران درباره این مسئله اعمال فشار نخواهد شد.
براساس بیانیه ای که توسط یک گروه ازکارشناسان تسلیحاتی دو حزب اصلی آمریکا و یک مسئول بلندپایه سابق منتشر شده است از کاخ سفید خواسته شده است که برای دستیابی به توافقی قویتر مذاکراه کند.

دنیس راس که یکی از مشاوران سابق اوباما است که این نامه سرگشاده را امضا کرده است می گوید لغو تحریم ها در ازای برچیده شدن زیرساخت های هسته ای ایران صورت نمی گیرد این یک عقب گرد در شفاف سازی است.
مسئولان دولت آمریکا گزارش های رسانه ها درباره اینکه دولت آمریکا مواضع خود در مذاکرات را تلطیف کرده است رد کرد اند. آنها تاکید دارند مذاکره کنندگان مواضع خود را حفظ کرده اند و جزییات مواضع خود را در جلسات با کنگره تشریح کرده اند.
از طرف دیگر بسیاری نگران ریسک ناشی از بی نتیجه ماندن مذاکرات هستند، که می تواند منجر به از سر گیری فعالیت های هسته ای ایران شود به ویژه اینکه آمریکا مسئول شکست مذاکرات قملداد شود.
دموکرات های مجلس نمایندگان در نامه ای اعلام کردند اگر دولت آمریکا مذاکرات را رها کند یا آن را به شکست بکشاند نه تنها قادر نخواهد بود به طور صلح آمیز از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند بلکه این گزینه را محتمل تر هم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داستان کور و کر و کری
۱۲:۱۳ ۰۹ تير ۱۳۹۴
گفته اند در روزگار قدیم سه نفر در شبی تاریک در راهی مانده بودند یکی کور یکی کر و دیگری هم لنگ. چون استرس و ترس و وحشت تاریکی بر آنها فائق آمد آنکه کور بود گفت از دور سایه ای را می بینم که به این سو می اید آنکه کر بود گفت من هم صدائی میشنوم و آنکس که لنگ بود گفت برخیزیم و فرار کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۸ تير ۱۳۹۴
کورکر ، دلال تحریم بر علیه ایران است . فالیت های هسته ای ایران همواره صلح آمیز بوده و هست .
غرب وحشی و شرکای راهزنش ، اراز فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران وحشت دارند ، آنها به خوبی می دانند که ایران نیازی به سلاح اتمی ندارد ، پیشرفت ها و توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران که در نتیجه استفاده مناسب از تحقیقات اتمی حاصل می شود برای گردن کلفت های دنیا به مراتب از سلاح هسته ای خطرناک تر است و قاعده بازی آنها را بر هم می زند .
فوب است کورکر و سایر سناتور های بدنام آمریکائی برای حفظ ابرویشان دسته جمعی خفه شوند .
آخرین اخبار