از روزه‌داری دروازه‌بان استقلال تا ارثی بودن موهای پاکدل

«امشب» با اجرای سیدعلی ضیاء میزبان سیدمهدی رحمتی دروازه بان استقلال و مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون بود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مشاور رسانه‌ای برنامه «امشب»، «امشب» با اجرای سیدعلی ضیاء میزبان سیدمهدی رحمتی دروازه بان استقلال و مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون بود.

رحمتی در ابتدای سخنانش در این برنامه گفت: زندگی من فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. در خانواده‌ای که شرایطش نبود فوتبال را ادامه بدهم بودم اما لطف خدا باعث شد در زندگی موفق شوم و به جایگاهی که دلم می‌خواهد و ممکن است آرزوی هرکسی باشد برسم.

*زحمت کشیده‌ام تا به اینجا رسیده‌ام

وی ادامه داد: خداراشکر می‌کنم اکنون اینجا هستم. در زندگی فراز و نشیب‌های زیادی داشتم. زمانی بوده که 5، 6 پیشنهاد داشتم و زمانی هم بوده که کسی مرا نخواسته اما خیلی زحمت کشیدم تا به اینجا رسیدم.

رحمتی در آغاز گفتگویش با ضیاء شوخی‌هایی درباره 6 تایی‌ها و 4تایی‌ها داشت و سپس اظهار کرد: امروز با استقلال قراردادم را بستم. خیلی به این تیم و هوادارانش عادت کرده بودم و یک سال اخیر خیلی به من سخت گذشت. من در تیم‌های بسیاری از فجر سپاسی شیراز گرفته تا سپاهان و مس کرمان و پیکان بازی کرده‌ام و در همه این تیم‌ها خاطرات خوب زیادی داشتم.

دروازه‌بان استقلال تصریح کرد: ما بین خودمان مشکلات کاری و اجتماعی بسیاری داریم اما بیشتر معطوف به این شده‌ایم که درباره این و آن حرف بزنیم. من زمانی احساس کردم به درد استقلال نمی‌خورم و رفتم اما اکنون تا به من گفتند برگشتم. من خودم را بهتر از هرکسی می‌شناسم و توانایی‌هایم را بهتر می‌شناسم.

*6 سال در تیم ملی بودم و با کسی مشکل نداشتم

وی در پاسخ به اینکه آیا درست است با برخی همچون وحید طالب لو مشکل دارد، گفت: همه این دوستان و آقایان همکار من هستند. من 6 سال مداوم دروازه بان تیم ملی بودم و این دوستان در اردوهای تیم ملی با من بودند و مشکلی با آنها نداشتم.

*روزه‌هایم را می‌گیرم

این ورزشکار که این روزها علی‌رغم تمرین‌های فشرده روزه‌هایش را از دست نمی‌دهد، در این باره بیان کرد: 17 ساعت روزه داری برای ورزشکاران سخت است من از وقتی که فجر سپاسی بودم روزه‌هایم را می‌گرفتم، شاید اصلا صلاح نباشد ورزشکاران روزه بگیرد اما این موضوع به عقاید و تصمیم شخصی خود آدم بستگی دارد.

رحمتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تیم ما 28 یا 29 گل خورد که 5 تای آن پنالتی بود. به هر حال شرایطی بود که نتوانستیم نتیجه بگیریم. من 900 میلیون از استقلال طلبکار بودم و مبلغ دیگری هم می‌خواستم که قرار است پرداخت شود. حضور در استقلال بیشتر از سر علاقه است، نمی‌گویم پول نمی‌گیرم اما وقتی قسط اول را می‌گیری گرفتن باقی دستمزدت با خدا است.

*زمانی تصمیم گرفتم در تیم ملی نباشم

وی در پاسخ به اینکه آیا دلت برای تیم ملی تنگ نشده، تأکید کرد: این روزها را وقت دارم با خانواده بگذرانم. من در یک برهه زمانی به این جمع بندی رسیدم که از تیم ملی بروم و برایم چیز دیگری مهم نبود. همینطور که از قبل تصمیم داشتم به استقلال بیایم.

دروازه‌بان استقلال درباره موضوع حضورش به عنوان خادم امام رضا به ضیا گفت: خودت بعد از این همه سال رفاقت می‌دانی که اینجا صلاح نیست در این باره صحبت کنم. من یک ارادت قلبی به امام رضا دارم و خیلی راه‌های زندگی‌ام که عوض شده فقط به خاطر امام رضا (ع) بوده است.

*زمان و حمایت مردم برای پیمودن راه سخت پیش رو نیاز است

رحمتی در پایان درباره وضعیت فعلی تیم استقلال گفت: تعدادی بازیکن جوان به تیم استقلال می‌آیند و به زمان نیاز داریم امیدوارم خدا کمکمان کند مردم هم حمایت کنند و بتوانیم این مسیر سخت را طی کنیم.

*موهایم ارثی جوگندمی است

در ادامه نوبت به مهدی پاکدل رسید که مقابل دوربین «امشب» به معرفی خودش بپردازد: سلام من مهدی پاکدل هستم. می‌گویند هنرپیشه هستم. خوب است خداراشکر. متولد 10 تیرماه 59 در اصفهان هستم. آنجا به دنیا آمدم و بزرگ شدم تا اینکه دانشگاه رشته گرافیک تهران قبول شدم، به تهران آمدم و این درس را خواندم اما نمی‌دانم چرا گرفتار تئاتر شدم و در مسیر بازیگری ادامه کار دادم. موهایم هم که جوگندمی هست ارثی است و نمی‌دانم چکارش کنم!

در ادامه پاکدل مقابل ضیاء نشست و در پاسخ به نخستین سوالش درباره نخستین تجربه کارگردانی اظهار کرد: فیلم «فردا» با نویسندگی و کارگردانی مشترک من و نیما افشاریان ساخته شد. مجری طرح فیلم هم همسرم بهنوش طباطبایی است.

وی درباره اینکه خانوادگی فیلم ساخته گفت: آنقدر شرایط سینمای مستقل دشوار است که غیر از این نمی‌شود. من و ایمان سالها در تئاتر با یکدیگر دوستی داشتیم و ثمره این دوستی ایده فیلم «فردا» شد. همه بازیگران و عوامل پشت دوربین هم دوستانه آمدند.

*هنر و تجربه یک فرصت فوق العاده است

پاکدل درباره بخش هنر و تجربه بیان کرد: این یک امکان فوق العاده است که فیلم ما در هنر و تجربه اکران می‌شود. ما در این گروه مخاطب داریم. تا قبل از این فیلمسازان مستقل که آبروی هر کشوری هستند، در ایران دیده نمی‌شدند و هنر و تجربه یک فرصت فوق العاده است.

وی درباره محتوای فیلم اولش در رابطه با مرگ اظهار کرد: اسم مرگ بار منفی دارد. ما بر اساس چندین حکایت از مولانا در کتاب مثنوی معنوی این اقتباس آزاد مدرن را داشتیم و قصه‌ها را برای هم نسلانمان به روز کردیم. قصه درباره مرگ به شکلی که همه می‌پندارند نیست. مرگ در نگاه شرقی عدم و فنا نیست بلکه شکل دوباره زیستن است و ما در فیلممان به این پرداختیم. یکی از کاراکترها مرگ را باور ندارد، یکی با مرگ شوخی می‌کند و...

*همه می‌گفتند چرا سراغ موضوع ساده آپارتمانی نرفتید؟

ضیاء نیز این فیلم را قابل دفاع و آبرومند دانست و پاکدل نیز گفت: همه می‌گفتند چرا سراغ چنین موضوعی رفتید؟ سراغ یک موضوع ساده‌تر آپارتمانی می‌رفتید و از طریق جوک‌ها مثل برخی از دوستان فیلمنامه می‌نوشتید تا مردم لذت ببرند. ما در تلاش بودیم مخاطب حداقل تا لحظه رسیدن به ماشینش به موضوع فیلم فکر کند و فیلم برایش تمام نشود.

این هنرمند درباره تغییر ذائقه مخاطبان سینما افزود: این موضوع قدری هم تقصیر خود اهالی سینما است. یک شکل از سینما سرگرمی است اما ما باید به مخاطب آموزش بدهیم اما  همه اینگونه عمل نکرده‌اند. برخی بیشتر به فکر جیب مخاطب بوده‌اند تا ذهنش. بنابراین مخاطب بد تربیت شده است. فیلم‌های مطرح دهه 60 که قوی و درجه یک هستند، اگر در این روزگار اکران شوند کسی آنها را نمی‌بیند. این مخاطب همان مخاطب است اما ما او را بد تربیت کرده‌ایم. 

*تشبیه خوانندگی بازیگران به فوتبالیست شدن پاکدل

پاکدل درباره دکلمه یک شعر که واکنش برخی را به دنبال داشته توضیح داد: مردم می‌آیند می‌گویند «هرکی از مامانش قهر می‌کنه میره خواننده می‌شه» اما ای‌کاش دقت می‌کردند و می‌دیدند فقط یک شعر توسط من دکلمه شده است. دوستان دیگر هم که خواننده می‌شوند لابد توانایی‌اش را دارند. اما قرار نیست هرکسی تولدت مبارک می‌خواند خواننده شود. مثل این می‌ماند که من صرفا به خاطر شهرتم در تیم ملی فوتبال مقابل آرژانتین بازی کنم!

در ادامه ضیاء اعلام کرد قصد دارد سوال‌های پرحاشیه‌تر خود را در بخش بعدی بپرسد اما قرار نیست سوال‌ها را با پاکدل چک کند.

*نمی‌خواهم با حاشیه کارهایم را پررنگ کنم

پس از پخش یک آیتم، پاکدل درباره بی حاشیه‌ بودنش به ضیاء گفت: این چیزها نسبی است. مهم این است هرکسی در جایگاه خودش بداند دارد چه می‌کند. من به هر آنچه دوست داشتم به آن برسم و از بودن در ساحت سینما لذت ببرم، رسیده‌ام، در این فضا هستم و کار می‌کنم. من اصلا دنبال اینکه من کجا هستم و دیگران کجا هستند نیستم وهمیشه دلم خواسته در حد توان خودم کار کنم. هیچوقت دنبال این نبودم که با حاشیه، کارهایم را پررنگ کنم.

وی تصریح کرد: ممکن است یک نقش خوب از کارگردان کاربلدی به من پیشنهاد شود و من هم کار کنم اما حاضر نیستم خودم را برای رسیدن به جایگاهی خراب کنم و هم آن جایگاه را به دست نیاورم و هم سابقه‌ام را از بین ببرم.

این بازیگر درباره الگوهایش گفت: مثلا آقای پرستویی همه جور نقشی بازی کرده اما هیچوقت کاری نکرده که باور مردم نسبت به ایشان به هم بریزد. الگوی ما چنین کسانی هستند.

*به گروه هنر و تجربه خوشبینم

پاکدل در پایان درباره گروه هنرو تجربه بیان کرد: سینمای گروه هنر و تجربه نوپا است و هنوز فیلم‌های این گروه در تمام شهرستان‌ها اکران نمی‌شود اما ما خوشبین هستیم و انشالله تیم هنر و تجربه پیشرفت می‌کند و در همه شهرهای کشور سینماهایی به آن اختصاص پیدا می‌کند.

*حضور خانواده یک مرزبان در «امشب»

در ادامه خانواده قنبرزاده که پدر خانواده شغل دشوار مرزبانی را برعهده داشت وبه همراه همسر و پسران دوقلویش به برنامه آمده بودند، مهمان ضیاء شدند و درباره سختی‌های این شغل و اینکه به آن افتخار می‌کنند سخن گفتند.

*8 تیر گرم‌ترین روز سال برای تهرانی‌ها

محمد اصغری کارشناس هواشناسی آخرین مهمان برنامه بود و درباره ویژگی‌های هوای روز دوشنبه 8 تیر گفت: امروز از اول سال خورشیدی تهرانی‌ها گرم‌ترین روز را تجربه کردند که 40 درجه بود. فردا هم افزایش دما خواهیم داشت. پس فردا جریانات شمالی خنک می‌آیند و قدری از گرمای هوا کاسته می‌شود.

وی افزود: گرم‌ترین نقطه ایران امروز زابل با 49 درجه بود. ما اگر دمای این شهر 50 یا بیشتر هم بود اعلام می‌کردیم و محدودیتی در این زمینه نداریم.

*تکرار تجربه تلخ کمبود بارش باران

اصغری در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما دیگر نباید توقع باران را داشته باشیم. ما در کم‌بارش‌ترین روزها و بالاترین دماها هستیم. از 20 تیر تا 10 مرداد گرم‌ترین روزهای سال است. وضع آب خیلی بد است. پارسال ما تجربه تلخی از کمبود بارش باران داشتیم و امسال این تجربه تلخ‌تر شد. ما از نظر بارندگی سال بدی را پشت سر گذاشتیم و پیش بینی‌های ما نشان می‌دهد بارندگی در سه ماه آینده شرایط عادی یعنی صفر باشد.

«امشب» با اجرای سیدعلی ضیاء در ایام ماه مبارک رمضان یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها ساعت 23 از شبکه یک سیما پخش می‌شود و هفته آینده به دلیل تلاقی با شب‌های قدر روی آنتن نخواهد رفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار