اصفهان؛

127 كنترل تخلفات و جرايم در اصفهان به صورت الكترونيك انجام مي شود

جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: تمامي تخلفات و جرايم شهري در شهر اصفهان به عنوان يك "مترو پليس" و كلانشهر به صورت الكترونيك تحت پوشش و كنترل نيروي انتظامي است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، سرهنگ" حسين حسين زاده" اظهار داشت: گسترش شهرنشيني و افزايش جمعيت و تبديل شدن شهرها به كلانشهر هاي بزرگ باعث شده در سيستم هاي مديريت شهري طرح هاي جديدي پديد بيايد كه بتوان با كمك آنها با حداقل ترين هزينه و كمترين زحمات براي شهرونداني كه در اين شهرها زندگي مي كنند نظم و امنيت و انضباط شهري را ايجاد كرد.

وي با بيان اينكه اصفهان امروز به عنوان يك "مترو پليس" و كلانشهر بزرگ شناخته مي شود گفت: ما براي اينكه امروز بتوانيم در اين شهر به كنترل تخلفات و پيشگيري از جرايم اقدام كنيم نيازمنديم تا از طرح هاي نوين و جديدي در سيستم كنترل و نظارت شهري استفاده كنيم كه يكي از اين طرح ها نصب دوربين هاي مداربسته در مناطق شهري است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: خوشبختانه اين اتفاق خوب با مطالعات خاصي كه انجام شد و با همكاري مديران شهرداري در شهر اصفهان رخ داد و از حدود سه ماه پيش تا كنون اكثر نقاط شهري و تعدادي از محورهاي اصلي صفهان مجهز به دوربين هاي پايش الكترونيك شدند و در آينده ي نزديك تمامي محورهاي شهري و برونشهري استان نيز به اين سيستم مجهز خواهند شد.

سرهنگ حسين زاده، با بيان اينكه با سيستمي شدن ثبت تخلفات رانندگي هيچ كونه اشتباه و اغماضي در برخورد با متخلفان به وجود نمي آيد گفت: كنترل ورود به محدوده زوج و فرد، ثبت تخلف نبستن كمربند ايمني، تجاوز از سرعت مجاز عبور از چراغ قرمز، سبقت غير مجاز از جمله تخلفاتي هستند كه از اين پس در هسته مركزي شهر به صورت الكترونيك انجام و نوع تخلف به صورت پيامك به مالكان اعلام و برگ جريمه به درب منازل آنها ارسال خواهد شد.

جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه هم اكنون ثبت ورود موتورسيكلت به بزرگراه ها براي اولين بار در كشور با دوربين پلاك خوان انجام مي شود اظهار داشت: از اين پس هيچ برخوردي بين نيروهاي پليس و موتورسيكلت سواران براي عدم ورود به بزرگراه بوجود ني آيد و هر موتورسواري كه وارد بزرگراه شود به صورت سيستمي كارت سوخت وي باطل خواهد شد.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.