آموزش دریچه؛

کدام اسپیکرها برای خرید مناسب هستند؟

اگر قصد خرید یک اسپیکر خوب و با کیفیت را دارید این گزارش را تا انتها دنبال کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،اسپیکرها با گوش افراد سر و کار دارند و کیفیت آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.خیلی از افراد هنگام خرید اسپیکر به ظاهر آن توجه می کنند و به کیفیت آن اهمیت زیادی نمی دهند،اگر توجهی هم داشته باشند نهایتا به وات خروجی یک اسپیکر دقت می کنند.



ویژگی های یک اسپیکر خوب را بدانید
سایز اسپیکر:

اندازه اسپیکر تاثیر بسیاری در کیفیت صدای خروجی آن دارد. اسپیکر های بزرگتر نسبت به کوچکتر ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. به عنوان مثال،باس یک ووفر 6 واتی بسیار بیشتر از 4 ووفر کوچک 3 واتی است.

وات خروجی:

معروف ترین مشخصه یک اسپیکر میزان وات خروجی آن است که هرچه این عدد بزرگتر باشد قدرت صدای خروجی آن بیشتر است،دقت کنید که بعضی شرکت های سازنده از وات اسمی استفاده می کنند. مشخصات اسپیکر را با دقت بخوانید و اگر با 2 عدد وات خروجی مواجه شدید عدد کوچکتر وات واقعی اسپیکر است.
 
ویژگی های یک اسپیکر خوب را بدانید




فرکانس خروجی:

اگر در مشخصات اسپیکر با عددی مانند 38Hertz - 22000Hertz مواجه شدید،عدد کوچکتر نشان دهنده باس است و هرچه این عدد کوچکتر باشد باس عمیق تری خواهید داشت.بطورکلی اگر فرکانس کاری پایین،کمتر از 50 هرتز باشد کافیست.


ویژگی های یک اسپیکر خوب را بدانید


حساسیت اسپیکر:

مورد مهم دیگر در انتخاب اسپیکر حساسیت آن است،در واقع این فاکتور کیفیت رابطه بین اسپیکر و پخش کننده را تعیین می کند.حساسیت معمول 88db/Watt است و حساسیت مناسب 90db/Watt است. برای انتخاب یک اسپیکر خوب حساسیت 90db کافی است که این عدد در هدفون ها به 120db هم می رسد.

ویژگی های یک اسپیکر خوب را بدانید


امپدانس اسپیکر:

در مشخصات یک اسپیکر عدد 8Ohm را مشاهده  خواهید کرد. این به این معنا نیست که امپدانس فقط همین عدد 8 است. در واقع امپدانس رابطه مستقیم با فرکانس دارد، متناسب با میزان فرکانس این مقدار بین 3.6 تا 14 اهم تغییر می کند و امپدانس متوسط 8 اهم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار